شناسهٔ خبر: 66950086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایلان ماسک دست راست ترامپ می‌شود

صاحب‌خبر -

به نقل از منابع آگاه، در کمال تعجب شاید ایلان ماسک به‌زودی به دست راست دونالد ترامپ تبدیل شود؛ ولی دقیقاً بین این دو چه می‌گذرد؟

وال استریت ژورنال به‌تازگی گزارش کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در صورتی که موفق به پیروزی در انتخابات پیش رو این کشور شود، ایلان ماسک را به‌عنوان یکی از مشاوران خود منصوب خواهد کرد. رابطه این دو که از قضا جزو پر سر و صداترین شخصیت‌های فرهنگ عامه آمریکا و حتی جهان هستند، طی سال‌های گذشته فراز و نشیب‌هایی داشت.

ایلان ماسک، مشاور جدید ترامپ؟

شنیده‌ها حکایت از این دارند که دونالد ترامپ و ایلان ماسک مشغول مذاکره‌اند تا در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا، ماسک به‌عنوان مشاور او منصوب شود. جایگاه ماسک در مقطع کنونی مشخص نیست، اما منابع آگاه به اطلاع وال استریت ژورنال رسانده‌اند که این کارآفرین مشهور شاید در زمینه امنیت مرزها و سیاست‌های اقتصادی به ترامپ مشاوره بدهد. آن‌طور که وال استریت ژورنال می‌گوید، ماسک و ترامپ اخیراً قرارهایی با همدیگر داشته‌اند و درباره تکنولوژی، مهاجرت و نیرو فضایی آمریکا صحبت کرده‌اند.

با وجود این، همین منابع به این نکته اشاره کرده‌اند که تا به اینجا سمت دقیق ایلان ماسک مطرح نشده است و امکان دارد که انتصاب مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به سمت مشاور در نهایت عملی نشود. به گفته وال استریت ژورنال، او حتی به حمایت از ترامپ متعهد نشده است. البته دستیابی به چنین موقعی بیشتر از این‌که در دارایی ایلان ماسک نقش داشته باشد، به نفوذ بیشتر او در دولت ایالات متحده کمک خواهد کرد.

ایلان ماسک مشاور و دست راست دونالد ترامپ ایلان ماسک مشاور و دست راست دونالد ترامپ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، ایلان ماسک در گذشته مخالفت خود با دونالد ترامپ درباره برخی از مسائل را ابراز کرده بود. با این حال، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که او در پشت پرده در تلاش برای منصرف کردن اطرافیان صاحب ثروتِ خود از حمایت از جو بایدن است. حتی گزارش شده است که او به‌همراه سرمایه‌گذار بزرگ دیگری با نام نلسون پلتز روی پروژه‌ای برای جلوگیری از تقلب در انتخابات با استفاده از داده‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کارآفرین جنجال‌برانگیز آمریکایی که حالا نامش کنار ترامپ شنیده می‌شود، به‌تازگی ضدیت خود با سیاست‌های بایدن را ابراز کرد. او در ایکس (توییتر سابق) اذعان داشت که تا چند سال قبل کاملاً از دموکرات‌ها، جناح جو بایدن حمایت می‌کرد؛ ولی حالا بر این عقیده است که آمریکا به جمهوری‌خواهان یا به عبارتی دیگر یک «موج قرمز» نیاز دارد.

جالب است بدانید که به نقل از والتر ایزاکسون، نویسنده کتاب زندگینامه ایلان ماسک، این مدیر و سرمایه‌گذار مطرح پیش‌تر ترامپ را «چرندباف» توصیف کرده بود.

در گجت نیوز بخوانید:
ایلان ماسک برای همیشه توییتر را نابود کرد رویای بزرگ ایلان ماسک برای مریخ؛ یک میلیون نفر به سیاره سرخ می‌روند! آلمانی ها به جنگ ایلان ماسک و مهم‌ترین دارایی او رفتند ایلان ماسک: هیچ مشکلی برای تامین آب مورد نیاز بشر وجود ندارد

برچسب‌ها:

نظر شما