شناسهٔ خبر: 66912673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نبکا ET5 پلاک ملی گرفت؛ یک خودرو برقی با ادعای استانداردهای روز جهان

صاحب‌خبر -

خودرو نبکا ET5، اولین کراس اوور تمام برقی مونتاژی بازار ایران سرانجام شماره گذاری شد و به‌زودی در خیابان‌های کشور تردد خواهد کرد.

خودرو نبکا ای تی 5 که با نام اسکای ول ET5 نیز شناخته می‌شود، در واقع ماحصل پیوند مشترک شرکت کرمان موتور و مپنا است که با همکاری شرکت اسکای ورث اوتو (Skyworth Auto) چین خلق شده است. این خودرو با پیشرانه قابل اعتماد و امکانات به‌روز توانسته مشتریان قابل توجهی را به سوی خود جلب نماید و بدین ترتیب اولین دور پلاک‌گذاری آن در خرداد 1403 آغاز شده و به‌زودی تحویل نهایی آن به مشتریان انجام خواهد پذیرفت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات این خودرو مونتاژی منطبق با فناوری‌های روز دنیا می‌پردازیم.

نگاهی اجمالی به نبکا ET5؛ اولین مونتاژی برقی کشور

در بخش فنی، این خودرو از موتور برقی ساخته شده توسط بزرگترین کمپانی سازنده خودرو الکتریکی جهان، یعنی بی وای دی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد ET5 حدود ۹.۶ ثانیه و سقف سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین این خودرو مجهز به باتری ۷۲ کیلووات‌ساعتی است که توانایی پیمایش حداکثر ۵۲۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل دارد. باتری اسکای ول ET5 از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و ظرف مدت زمان ۳۵ دقیقه به شارژ ۸۰ درصد می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی Skywell ET5

نمای داخل نبکا ET5 نمای داخل نبکا ET5

از مهم‌ترین آپشن های این خودرو می‌توان به شش عدد کیسه هوای ایمنی، نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچ کنسول مرکزی و کلاستر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط‌خوان، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن، سقف پانوراما برقی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) و مموری صندلی راننده اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شرایط فروش هونگچی E-QM5، سدان برقی وارداتی در خرداد 1403 خودرو دانگ فنگ آئولوس با برند مارس روانه خیابان های کشور می‌شود + مشخصات دو شاسی بلند چینی سرس M5 و M7 توسط ماموت خودرو به کشور وارد می‌شوند

نظر شما