شناسهٔ خبر: 66893682 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خودرو دانگ فنگ آئولوس با برند مارس روانه خیابان های کشور می‌شود + مشخصات

صاحب‌خبر -

شرکت تازه تأسیس آرشام موتور صنعت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک دو خودرو کراس اوور از برند دانگ فنگ آئولوس را با برند مارس به کشور وارد کند.

بر اساس آخرین اخبار خودرو، قرار است پس از عرضه شاین مکس بنزینی و شاین مکس هیبریدی توسط ایران خودرو، خیابان‌های کشورمان به‌زودی میزبان محصولات جدیدی از برند آئولوس دانگ فنگ باشد. بدین سبب شرکت آرشام موتور صنعت قصد دارد تا دو خودرو کراس اوور از این شرکت را با برند تجاری مارس (MARS) به بازار ایران عرضه کند.

محصولات وارداتی دانگ فنگ آئولوس به کشور

دانگ فنگ آئولوس دانگ فنگ آئولوس

دو خودرو وارداتی آینده آرشام خودرو Aeolus AX7 نام دارد و در رده کراس اوورها قرار می‌گیرند که احتمالاً با تفاوت سطحی در طراحی و آپشن‌ها با نام‌های C300 و C300 PRO در کشورمان به فروش خواهند رسید. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی و امکانات این دو کراس اوور جدید از سوی واردکننده منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود به‌زودی جزئیات دقیق‌تری از وارداتی‌های این شرکت اعلام شود.

معرفی کراس اوور Aeolus AX7 Plus وارداتی

دانگ فنگ آئولوس AX7 از سال 2014 به بازار کشور چین معرفی شده است و در ابتدای معرفی با استقبال مناسبی روبه‌رو شد؛ اما در گذر زمان، فروش این خودرو از حدود 64 هزار دستگاه در سال 2015 به 17 هزار دستگاه در سال 2022 تنزل پیدا کرد که افت بسیار فاحشی محسوب می‌شود. شرکت دانگ فنگ برای بهبود دادن وضعیت رو به افت فروش Aeolus AX7 دست به عرضه نسخه به‌روزرسانی آن زد و نسخه MACH این خودرو را روانه بازار کرد. بازار رقابتی خودروهای چینی دلیل اصلی کاهش فروش این خودرو در سطح چین و کشورهای هدف شده است و احتمالا این برند قصد دارد تا با واردات این خودرو به کشورمان، بخشی از این کمبود فروش را جبران کند.

نمای جلو دانگ فنگ آئولوس AX7 نمای جلو دانگ فنگ آئولوس AX7

در بخش طراحی، این نسخه از جلوپنجره شش ضلعی بزرگی با کروم‌کاری مضاعف برخوردار است که تأثیر بصری نسبتا مناسبی برای القای حس یک خودرو باکیفیت دارد. نسخه Mach از Aeolus AX7 نیز از برخی نوارهای تزئینی قرمز برای ایجاد ظاهری اسپرت استفاده می‌کند. چراغ های جلو نیز ظاهر خوبی دارند و همه مدل‌ها مجهز به چراغ‌های کاملا LED و چراغ‌های جلو خودکار هستند. نسخه Mach از Aeolus AX7 PRO طراحی جانبی نسخه Aeolus AX7 PRO را ادامه می‌دهد؛ با این تفاوت که نوارهای تزئینی قرمز و رینگ‌های دو رنگ 19 اینچی Tomahawk به آن اضافه شده است که شمایل اسپرت بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

از نظر ابعاد، این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع 4460، 1880 و 1690 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2715 میلی‌متر است که آئولوس AX7 را در رده خودروهای کراس اوور کامپکتی چون جی ای سی GS3 و جتا VS5 قرار می‌دهد.

مشخصات فنی احتمالی دانگ فنگ آئولوس AX7 پلاس وارداتی

در بخش فنی، نسخه Mach دانگ فنگ آئولوس AX7 به پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ GDI با فناوری انحصاری Dongfeng Mach Power مجهز شده است که توسط دانگ فنگ بر اساس مفاهیم پلتفرم مدار و ماژولار توسعه یافته و حداکثر قدرت 140 کیلووات (190 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 300 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند. این پیشرانه، مجموع قدرت حاصله را توسط گیربکس دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از نظر توان فنی، این خودرو در رده دیگر کراس اوورهای چینی موجود در کشور قرار می‌گیرد و حرف زیادی برای گفتن ندارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

نمای داخل دانگ فنگ آئولوس AX7 نمای داخل دانگ فنگ آئولوس AX7

این خودرو از امکاناتی نظیر صفحه نمایش کنترل مرکزی 12.3 اینچی مجهز به سیستم WindLink 6.0، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های همراه، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور در صندلی راننده، سیستم صوتی Jamo Zunbao، صندوق عقب برقی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، دستیار حفظ حرکت بین خطوط (LKA)، رادار هشدار تغییر لاین (LCA)، ترمز اضطراری خودکار (AEB) و کروز کنترل تطبیقی (ACC) بهره می‌برد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی ؛ شاسی بلند جدید ایران خودرو با مصرف صدی نیم لیتر؟ خودرو سدان کانسپت دانگ فنگ ای پای ۲۰۲۴ در نمایشگاه پکن به روی صحنه آمد این سدان اسپرت جدید دانگ فنگ تصور شما نسبت به این خودروساز چینی را متحول می‌کند

نظر شما