شناسهٔ خبر: 66908791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

واکنش چهره‌های معروف به قتل‌عام در رفح

صاحب‌خبر -

 جنایت جدید اسرائیل و بمباران چادرهای آوارگان در شمال غرب شهر رفح که دست‌کم به شهادت ۴۵ غیرنظامی فلسطینی منجر شده، به‌شدت مورد انتقاد سلبریتی‌های غربی ازجمله خوانندگان، بازیگران و دیگر شخصیت‌های شناخته‌شده قرار گرفته و این افراد با استفاده از تریبون‌های مختلف خشم و نفرت خود را نسبت به جنایات مداوم اسرائیل ابراز کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، «الیسا» خواننده لبنانی که به‌عنوان پرفروش‌ترین هنرمند زن عرب در خاورمیانه شناخته می‌شود، در صفحات اجتماعی خود نوشته: «تصاویر و صداهای رفح هرگز از ذهن من خارج نخواهد شد. بشریت دیروز مُرد و از ۷ اکتبر مرده است. خداوندا، دعاهای ما و آنچه می‌خواهیم کافی نیست. به این مردم و کودکان رحم کن و به فلسطین رحم کن. این چه جرمی است؟ آیا این دموکراسی است که آنها به جهان صادر می‌کنند؟»
«لی آن» خواننده و هنرپیشه بریتانیایی نیز تصویری را در اینستاگرام خود منتشر کرد که روی آن نوشته بود: «همه چشم‌ها به رفح» و در توضیح آن نوشت: #آتش‌بس.
«یسرا» بازیگر مصری در پستی در شبکه اجتماعی X ایکس نوشت: «از همه می‌خواهم که در مبارزه مردم فلسطین برای آزادی و عدالت در کنار آنها بایستند.»
«میریام فارس» خواننده لبنانی نیز از طرفدارانش خواست برای کودکان بی‌گناه دعا کنند: «امشب همه دعاهایمان را برای ارواح قربانیان و کودکان بی‌گناه متحد کنیم.»
«مایا دیاب» خواننده لبنانی هم نوشت: «واژگان در مقابل آنچه در رفح با سکوت وحشتناک تمام جهان می‌بینیم ناتوان است».
«هیفا وهبی» خواننده و بازیگر لبنانی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هیچ احساس یا کلمه‌ای نمی‌تواند آنچه را که اتفاق افتاده توصیف کند. قلب ما به درد آمده است. قلب ما با فلسطین است.»
«راغب علامه» خواننده معروف لبنانی در واکنشی خشمگین گفت: «چه زمانی جنایتکاران نازی اسرائیل از خون کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه سیر خواهند شد؟ تا چه زمانی قرار است جامعه بین‌المللی از لابی صهیونیستی هراس داشته باشد؟»
«بلا حدید» مدل فلسطینی-آمریکایی نیز چندین استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد.

همه چشم‌ها به رفح
فاجعه سوختن شماری از فلسطینی‌ها در پی حمله روز گذشته اسرائیل به رفح، واکنش‌ اقشار مختلف جامعه ازجمله هنرمندان را به‌دنبال داشت.
برخی از سینماگران ازجمله پیمان معادی و سحر دولتشاهی پستی از یونیسف را منتشر کردند که آماری از وضعیت کودکان آواره، زخمی‌ و کشته‌شده‌ را در نوار غزه و رفح نشان می‌دهد. سعید روستایی نیز عکس‌های یک پست خارجی را بازنشر داده که نسبت به این فاجعه و سکوت جهانی واکنش داشته است.
بسیاری دیگر از چهره‌های هنری چون حامد بهداد، روح‌الله حجازی، کامران حجازی، صابر ابر، پوران درخشنده، رامبد جوان، یوسف حاتمی‌کیا، محمد حسین قاسمی، علی مردانه، صدف استهبدی، کاظم دانشی، عباس جمشیدی‌فر، میلاد کی‌مرام، الهه حصاری، ارسلان قاسمی، آزیتا موگویی، حسین سلیمانی، نیما جاودی، مجیدرضا مصطفوی، مجیدرضا مطلبی، تورج اصلانی، رضا گوران، رامتین لوافی، دیبا زاهد، علی صالحی، ندا جبرئیلی، ابوالفضل صفاری، حسین دوماری، الناز ملک، علیرام نورایی، نوید محمودی، منیژه حکمت، مازیار لرستانی، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، اسدالله یکتا، مریم بوانی، حسین مهری تصویری مشترک را با عنوان «همه چشم‌ها به رفح» منتشر کرده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما