شناسهٔ خبر: 67367064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

A۱۵ تمام آنچه از یک گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه می‌خواهید

آی‌تی‌ایران آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

به دنبال خرید یک موبایل اقتصادی هستید؟ قیمت گوشی a۱۵ برای شما مناسب است و قطعا بیشترین ارزش را برای انتخاب دارد. با خرید این اسمارت‌فون از شرکت بزرگ سامسونگ، می‌توانید از امکاناتی عالی بهره ببرید. در واقع با پرداخت قیمت یک محصول اقتصادی، موبایلی میان‌رده دریافت می‌کنید.

اگر مشخصات فنی که در این گوشی هوشمند وجود دارند را مورد ارزیابی قرار دهید، می‌بینید که بیشتر محصولات میان‌رده از این ویژگی‌ها برخوردار هستند. پس این موضوع می‌تواند دلیلی محکم برای خرید موبایل a۱۵ سامسونگ باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و مشخصات فنی آن، می‌توانید تا انتهای این مطلب آموزشی ما را همراهی کنید.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی a۱۵ سامسونگ

اولین کاری که باید برای ارزیابی ارزش قیمت گوشی a۱۵ با هم انجام دهیم، مطالعه دقیق مشخصات فنی این موبایل است. این دستگاه پرفروش و محبوب توانسته به‌کمک این مشخصات فنی، مشتریان فراوانی جذب کند. این ویژگی‌ها را به‌صورت دقیق در جدول زیر به شما ارائه می‌دهیم.

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه جدول زیر را برای شما شرح دهیم، باید بگوییم که نمایشگر این دستگاه ۹۰ هرتزی بوده و با تراشه هلیو G۹۹ و رم ۸ گیگابایتی ارائه می‌شود. همچنین رزولوشن دوربین اصلی آن نیز ۵۰ مگاپیکسل است و در آن از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره برده‌اند.

مشخصات فنی گوشی A15 وضعیت مشخصات
ابعاد و وزن 160.1×76.8×8.4میلی‌متر

با ۲۰۰گرم وزن

جنس بدنه پشتی پلاستیک
جنس فریم دور قاب پلاستیک
ابعاد صفحه نمایش 6.5 اینچ
تکنولوژی صفحه نمایش Super AMOLED
رزولوشن نمایشگر 1080×2340 پیکسل
تراکم پیکسلی 396 پیکسل در هر اینچ
پردازنده اصلی MediaTek Helio G99
فناوری ساخت تراشه 6 نانومتری
هسته‌های پردازشی 8 هسته
میزان حافظه رم 4.۶ و ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ذخیره‌سازی 256 و ۱۲۸ گیگابایت
سنسورهای دوربین عریض، فوق‌عریض و ماکرو
رزولوشن دوربین‌ها 50.۵ و ۲ مگاپیکسل
رزولوشن فیلم‌برداری 1080 با ۳۰ فریم
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
نوع باتری لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
توان شارژ باتری 25 وات
حسگرها اثر انگشت کنار گوشی

شتاب‌سنج

ژیروسکوپ

قطب‌نما

فناوری‌های ارتباطی GSM

HSPA

LTE

پشتیبانی از 5G ندارد

مزایا و معایب گلکسی A۱۵

شاید با خودتان بگویید که چرا قیمت گوشی a۱۵ ارزش بالایی برای خرید دارد؟ می‌توانیم دلایل زیادی را برای این موضوع ذکر کنیم. درواقع با خرید این موبایل مزایایی دریافت می‌کنید که قطعا در این بازه قیمتی هیچ موبایلی به شما نمی‌دهد. مزیت‌هایی که ارزش خرید این اسمارت‌فون را بیشتر کرده‌اند بدین صورت هستند.

وجود صفحه‌نمایش سوپر آمولد در موبایل a15

یکی از مزایایی که باعث شده ارزش قیمت گوشی a۱۵ بارهاوبارها بیشتر شود، وجود یک صفحه‌نمایش از نوع Super AMOLED در آن است. محصولاتی که قیمتی زیر ۱۰میلیون تومان دارند، معمولا از نمایشگرهای معمولی بهره برده و رزولوشن خوبی ندارند.

اما این موضوع در سامسونگ a۱۵ برعکس بوده و نمایشگر آن با ۳۹۶ پیکسل در اینچ تراکم، ۸۰۰ نیت روشنایی، ۹۰ هرتز نرخ تازه‌سازی و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل، توانسته نظرهای زیادی را به خود جلب کند.

تراشه ۶ نانومتری موجود در گلکسی a15

مورد دیگری که باید برای خرید این موبایل در نظر داشته باشید، تراشه ۶ نانومتری آن است. اکثر موبایل‌هایی که در میان محصولات اقتصادی قرار دارند، تراشه‌ای معمولی داشته و تکنولوژی ساخت آن‌ها ۱۲ نانومتری است. اما با پرداخت قیمت گوشی a۱۵ قادر هستید از تراشه‌ای ۶ نانومتری بهره ببرید.

هرچه تکنولوژی ساخت تراشه کوچک‌تر باشد، سرعت پردازش آن بالاتر رفته و برق کمتری مصرف می‌کند. این تراشه ۸ هسته‌ای از نوع مدیاتک هلیو G۹۹ بوده و می‌تواند عملکرد مناسبی را برای بازی به شما ارائه دهد. این نکته را هم فراموش نکنید که پردازنده گرافیکی این دستگاه Mali-G57 نام دارد.

۸ گیگابایت رم پردازشی در a15

پس از تراشه، ویژگی دیگری که در عملکرد این موبایل و ارزش قیمت گوشی a۱۵ تاثیر دارد، رم بالای این موبایل است. درصورتی‌که به‌دنبال فضای رم بالا هستید، a۱۵ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این محصول در رم‌های ۴.۶ و ۸ گیگابایتی موجود شده است. قاعدتا قیمت مدل‌های ۴ گیگی کمتر از دیگر محصولات است، اما اگر می‌خواهید بیشترین سرعت را برای کار با گوشی دریافت کرده و هرگز دچار هنگی یا کاهش سرعت دچار نشوید، باید سراغ خرید رم ۸ آن بروید.

باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در a15

اما موردی که باید به‌عنوان آخرین ویژگی برای موبایل a۱۵ از برند سامسونگ ارائه دهیم، باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. ظرفیت باتری در شارژدهی آن تاثیر مستقیم دارد.

به همین دلیل سامسونگ سعی کرده تا همانند محصولات میان‌رده خود، یک باتری عالی در این محصول قرار دهد. این باتری که از نوع لیتیوم پلیمر است، غیرقابل تعویض توسط کاربر بوده و به‌همراه شارژری ۲۵ وات ارائه می‌شود. درگاه اتصال آن نیز USB-C ۲.۰ بوده و قادر است در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل پر شود.

کاربری موبایل a۱۵ سامسونگ چیست؟

کاربری یک موبایل تاثیری مستقیم در ارزش خرید آن دارد. اگر مشخصات فنی این موبایل از برند سامسونگ را بررسی کرده باشید، قطعا تابه‌حال کاربری آن را حدس زده‌اید. این دستگاه هوشمند کاربری روزمره، تماشای فیلم، وب‌گردی و بازی دارد.

البته توجه داشته باشید که بازی‌های فوق سنگین با گرافیک بالا به‌راحتی در این دستگاه اجرا نمی‌شوند. ازطرف‌دیگر با پرداخت قیمت گوشی a۱۵ می‌توانید از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی آن استفاده کرده و تصاویر باکیفیتی ثبت کنید. سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این مدل، رزولوشن خوبی برای ثبت عکس‌های سلفی دارد.

خرید موبایل A۱۵ با گارانتی اصلی

برای پیدا کردن بهترین قیمت گوشی a۱۵، باید به فروشگاهی معتبر مانند دیجی‌کالا بروید. مرکز خرید آنلاین دیجی‌کالا محصولات مختلفی از برند سامسونگ را با پایین‌ترین قیمت بازار به فروش می‌رساند. علاوه‌بر این، گارانتی اصلی، تحویل سریع و ضمانت اصالت و کیفیت کالا از دیگر مزایای دیجی‌کالا به‌شمار می‌روند.

جمع‌بندی

مشتریانی که به دنبال خرید یک موبایل اقتصادی و سریع هستند، باید قیمت گوشی a۱۵ را مورد ارزیابی قرار داده و ببینند که چه مشخصات فنی در این دستگاه مشاهده می‌شود. اگر شما نیز ازاین‌دست افراد هستید، قطعا a۱۵ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

این موبایل محصول اقتصادی از برند سامسونگ بوده و طراحی آن فوق‌العاده شیک است. بدنه دستگاه از پلاستیک تولید شده، اما کیفیت خوبی دارد. با کمک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۳ گانه، نمایشگر Super AMOLED ۹۰ هرتزی، تراشه ۶ نانومتری، رم ۸ گیگابایتی و قابلیت‌های دیگر این موبایل، به‌راحتی امور مختلف را انجام خواهید داد. بهترین قیمت خرید این اسمارت‌فون را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا پیدا کنید.

نظر شما