شناسهٔ خبر: 67356777 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی وان پلاس Nord CE4 Lite با یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی به میدان آمد

صاحب‌خبر -

وان پلاس از گوشی میان‌رده جذاب Nord CE4 Lite پرده‌برداری کرد. وان پلاس نورد CE4 لایت نسبت به نسل پیش از مشخصات بسیار خوبی بهره می‌برد و به یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی مجهز شده است.

گوش وان پلاس نورد CE 3 لایت چندان نتوانست در جذب کاربران موفق شود. همین نیز باعث شد که شرکت سازنده در رویکرد خود تغییر ایجاد کرده و نسل جدید را با مشخصات بهتری عرضه کند. خوشبختانه گوشی وان پلاس Nord CE4 Lite ترکیب متعادلی از ویژگی‌های خوب و قیمت مناسب را ارائه می‌دهد.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی وان پلاس Nord CE4 Lite

وان پلاس nord ce4 lite وان پلاس nord ce4 lite

خوشبختانه گوشی جدید وان پلاس پنل LCD را کنار گذاشته و سراغ یک نمایشگر اولد رفته است. وان پلاس ادعا می‌کند که این  پنل از نظر کیفیت ساخت با پنل استفاده شده در گوشی پرچمدار این شرکت هیچ تفاوتی ندارد. بد نیست نگاهی به مقایسه وان پلاس ۱۲ گلکسی A55 داشته باشید تا صحت ادعای وان پلاس را بررسی کنید. می‌تواند برای شما جذاب باشد.

گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت کلی به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و در بخش کوچکتری از نمایشگر می‌توان حتی روشنایی ۲۱۰۰ نیت را هم دریافت کرد. این میزان نسبت به حداکثر روشنایی ۶۸۰ نیتی نسل پیش یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

وان پلاس nord ce4 lite وان پلاس nord ce4 lite

همچنین حسگر اثر انگشت از بدنه کناری به زیر نمایشگر رفته است تا گوشی ظاهر مدرن‌تری به‌خود بگیرد. هرچند که به‌طورکلی ظاهر گوشی کمی کاربر را یاد سری اکسپریا سونی می‌اندازد.

نسخه گلوبال گوشی وان پلاس Nord CE4 Lite از یک باتری ۵۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که ظرفیت باتری نسبت به نسل گذشته ۱۱۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر شده است. جالب اینجاست که وان پلاس قصد دارد این گوشی را با باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای بازار هند عرضه کند.

از دیگر تغییرات مثبت گوشی جدید وان پلاس می‌توان به سرعت شارژ اشاره کرد. وان پلاس Nord CE4 Lite از شارژ سریع ۸۰ وات پشتیبانی می‌کند که یعنی شارژ کامل دستگاه (نسخه هند) در حدود ۵۲ دقیقه انجام می‌شود. پس از آن نیز می‌توانید تا ۲۰ ساعت بدون وقفه در یوتیوب ویدیو تماشا کنید. این گوشی همچنین از شارژ معکوس ۵ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی چینی گوشی چینی

وان پلاس قصد دارد گوشی جدید خود را به‌همراه شارژر ۸۰ وات در بازار هند عرضه کند. هرچند که در بازارهای جهانی خبری از شارژر نخواهد بود. اگر هم کاربران بخواهند از شارژری غیر وان‌ پلاس استفاده کنند، سرعت شارژ به ۵۵ وات کاهش پیدا خواهد کرد.

با وجود افزایش ظرفیت باتری، وان پلاس Nord CE4 Lite نسبت به سال گذشته باریک‌تر و سبک‌تر شده است. اکنون نورد جدید ۸.۱ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۱ گرم وزن دارد. همچنین برای اولین‌بار در سری گوشی‌های لایت وان‌ پلاس شاهد تاییدیه IP54 هستیم. بدین‌ترتیب گوشی تا حدودی در برابر نفوذ قطرات آب و گرد‌و‌غبار مقاوم است.

در برخی گوشی‌های میان‌رده بازار شاهد حذف درگاه کارت حافظه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بوده‌ایم. هرچند خوشبختانه در وان پلاس Nord CE4 Lite این دو حضور دارند. همچنین اسپیکرهای استریو با حالت صدای اولترا ۳۰۰ درصد تجربه‌ای لذت‌بخش را هنگام پخش موسیقی فراهم می‌کنند.

با وجود پیشرفت‌های فروان، گوشی جدید وان پلاس نورد در بخش قدرت پردازشی تفاوتی نکرده است. تراشه اسنپدراگون 695 به‌عنوان قلب تپنده این گوشی حضور دارد. در کنار این پردازنده نیز می‌توان  ۸ گیگ رم LPDDR4X و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 را مشاهده کرد.

وان پلاس nord ce4 lite وان پلاس nord ce4 lite

در بخش تصویربرداری شاهد اضافه شدن حسگر دوربین LYT-600 سونی هستیم. این حسگر ۱/۱.۹۵ اینچی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل را برای شما به ارمغان می‌آورد و با لرزشگیر اپتیکال تصویر همراه شده است. این دوربین توانایی زوم ۲ برابری را دارد. البته پیشتر در CE 3 Lite شاهد دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بودیم، اما مگاپیکسل بیشتر لزوما به‌معنی کیفیت بالاتر نیست.

در بدنه پشتی دستگاه می‌توان حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی را نیز مشاهده کرد که البته کارایی چندانی ندارد. برای عکاسی سلفی نیز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در اختیار شما خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه

وان پلاس Nord CE4 Lite قرار است با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و قیمت ۳۳۰ یورو در اروپا عرضه شود. هرچند که خریداران اولیه می‌توانند این گوشی را با قیمت ۲۸۰ یورو دریافت کنند. همچنین به این افراد ایرباد وان پلاس نورد بادز 2 هدیه داده می‌شود.

وان پلاس قصد دارد گوشی میان‌رده خود را از پنجشنبه روانه بازار هند کند. مدل ۱۲۸ گیگ این گوشی در هند معادل ۲۳۵ یورو قیمت دارد و مدل ۲۵۶ گیگ این گوشی نیز با قیمت ۲۷۰ یورو عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
وان پلاس نورد 5 با تراشه AI به جنگ بهترین میانرده های سال 2024 خواهد رفت با تکنولوژی انقلابی وان پلاس دیگر لازم نیست نگران شارژ باتری گوشی خود باشید! گوشی موتورولا موتو اج ۲۰۲۴ با امکانات پرچمداران و قیمت یک میان‌رده از راه رسید گوشی اقتصادی سونی اکسپریا 10 VI با یک دوربین جذاب از راه رسید کدام گوشی میانرده اندرویدی دوربین بهتری دارد؛ مقایسه کیفیت ۴ گوشی خوش قیمت جذاب بازار

نظر شما