شناسهٔ خبر: 66907384 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های روبنایی و زیر بنایی و آماده سازی در سایت های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عطاء اله اکبری گفت: استان سیستان و بلوچستان جزو استانهای پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و به تبع این برتر بودن باعث شده فرآیند آماده‌سازی و سایر الزامات مورد پیگیری ویژه قرار گیرد تا متقاضیان گرامی استان هنگام تحویل کلید خانه مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: برنامه ابلاغی چهار ساله طرح نهضت ملی مسکن به سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۴۹ هزار و ۸۶۹ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی این استان اعم از شهری و روستایی به مرحله فونداسیون، ۲۸ هزار و ۵۶۵ واحد به مرحله اسکلت و سقف و ۲۳ هزار و ۸۵ واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.

اکبری افزود: همچنین با اقدامات مطلوب صورت گرفته در سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است پروژه‌های در مرحله سفت کاری نیز به رقم ۲۳ هزار و ۸۵ واحد، و ۱۹ هزار و ۳۴۸ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

وی متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های نهضت ملی مسکن استان در مناطق شهری و روستایی را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: با اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در این استان علاوه بر رونق واحدهای تولیدی فعال و راکد شاهد ایجاد اشتغال برای ۵۲ هزار و ۸۷ نفر از افراد جویای کار هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی بسیاری از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: با عزم دولت سیزدهم  به ویژه رئیس جمهور شهید برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شد تا با تامین بخشی از هزینه‌های این طرح توسط آورده متقاضیان و بخشی از طریق تسهیلات بانکی و نیز تخفیف‌های ۵۰ درصدی  در پرداخت عوارض شهرداری افراد در کمترین زمان ممکن و با بهترین امکانات و کیفیت صاحب خانه شوند.

نظر شما