شناسهٔ خبر: 66892508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تخصیص هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های روبنایی و زیربنایی و آماده سازی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عطاء اله اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و به تبع این برتر بودن باعث شده فرآیند آماده‌سازی و سایر الزامات مورد پیگیری ویژه قرار گیرد تا متقاضیان استان هنگام تحویل کلید خانه مشکلی نداشته باشند.

وی بیان کرد: برنامه ابلاغی چهار ساله طرح نهضت ملی مسکن به سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۴۹ هزار و ۸۶۹ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی این استان اعم از شهری و روستایی به مرحله فونداسیون، ۲۸ هزار و ۵۶۵ واحد به مرحله اسکلت و سقف و ۲۳ هزار و ۸۵ واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.

وی افزود: همچنین با اقدامات مطلوب صورت گرفته در سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است پروژه‌های در مرحله سفت کاری به ۲۳ هزار و ۸۵ واحد و ۱۹ هزار و ۳۴۸ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

اکبری متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در مناطق شهری و روستایی را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: با اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در این استان علاوه‌بر رونق واحدهای تولیدی فعال و راکد شاهد ایجاد اشتغال برای ۵۲ هزار و ۸۷ نفر از افراد جویای کار هستیم.

وی تاکید کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده و به منظور بهره مندی شهروندان از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی بسیاری از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با عزم دولت سیزدهم بویژه رئیس جمهور شهید برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شد تا با تامین بخشی از هزینه‌های این طرح توسط آورده متقاضیان و بخشی از طریق تسهیلات بانکی و نیز تخفیف‌های ۵۰ درصدی در پرداخت عوارض شهرداری افراد در کمترین زمان ممکن و با بهترین امکانات و کیفیت صاحب خانه شوند.

نظر شما