شناسهٔ خبر: 66898386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اردبیل خبر داد

احداث ۶۰ واحدمسکونی متاهلی برای دانشجویان استان اردبیل

دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اردبیل گفت: برای تسهیل امر ازدواج در دانشگاه محقق اردبیلی ۳۰ واحد مسکن متاهلی برای دانشجویان ساخته شده و ۳۰ واحد دیگر نیز در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

احداث ۶۰ واحدمسکونی متاهلی برای دانشجویان استان اردبیل

حجت الاسلام عبدالله حسنی روز سه شنبه در حاشیه کارگاه مهارت های قبل از ازدواج در دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: رسیدن به تکامل و سعادت، آرامش، کسب اعتبار اجتماعی و استقلال و شکوفایی استعدادها از اهداف ازدواج است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار زوج دانشجو را به مشهد مقدس اعزام کرده ایم، اضافه کرد: این نهاد برای قبل، حین و بعد از ازدواج زوج‌های دانشجو برنامه‌هایی اجرا می‌کند تا منجر به تحکیم پایه و بنیان خانواده‌های آنها و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه شود.

رضوان باقلاچی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در حاشیه این کارگاه با بیان اینکه رئیس جمهور فقید به موضوع قناعت تاکید داشتند، اظهار کرد: متاسفانه در زندگی روزمره، چشم و هم چشمی‌ها موجب تزلزل برخی از خانواده‌ها شده است.

وی افزود: دولت سیزدهم در طی سه سال گذشته رکورد حضور ریاست جمهوری را در شورای عالی جوانان داشت و این نشان‌دهنده توجه رئیس‌جمهور شهید به حوزه جوانان است.

باقلاچی در ادامه ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان را دغدغه های اصلی دولت شهید آیت الله رئیسی ذکر کرد و گفت: قانون جوانی جمعیت پس از ۱۷ سال در این دولت عملیاتی شد و همچنین اقدامات ویژه‌ای برای مسکن ملی انجام شده است و کارخانجات متعددی نیز در این دولت برای اشتغال جوانان احیا شد.

به گزارش بسیج طبق اعلام دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان اردبیل امسال ۴۰۰ دانشجو برای استفاده از کارگاه های آموزش تخصصی مهارت های قبل از ازدواج نام نویسی کرده اند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نظر شما