شناسهٔ خبر: 66897953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعمال جریمه برای مشاوران املاک متخلف در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پلمب ۴۰ بنگاه مشاور املاک خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای گشت نظارت، مشاوران املاک متخلف ۲۴۰ میلیون تومان جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرشاد دوستی امروز _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم در راستای کنترل بازار مسکن چهار اقدام مهم شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره‌بها و الزام به ارائه کد رهگیری را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: گشت‌های مشترکی برای نظارت و رسیدگی به شیوه کار بنگاه‌های مشاوران املاک در استان ایلام اجرا و با بنگاه‌های معاملات ملکی که اقدام به ثبت کد رهگیری نکنند یا بدون کد رهگیری باشند، برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور امکان دریافت کد رهگیری رایگان قرارداد اجاره توسط مستأجران و صاحب‌خانه‌ها فراهم شده است، خاطرنشان کرد: برای ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری، مالکان و مستأجران می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر املاک از طریق وبگاه amlak.mrud.ir گزینه «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» را انتخاب کنند.

دوستی با تاکید بر رعایت سقف اجاره‌بها از سوی مشاوران املاک و مالکان گفت: مشاوران املاک و مالکان موظف و مکلف به اجرای این مصوبه هستند و مدیریت بازار، مقابله با احتکار، مقابله با سوداگری و دلالی و تنظیم قراردادهای غیرواقعی از مزایای قانون جدید ساماندهی بازار مسکن است.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت احتکار خانه‌های خالی یکی از مزایای ساماندهی تقاضای مسکن است که برای نخستین بار در دولت سیزدهم انجام شد و دولت سیزدهم برای نخستین‌بار توانست به صورت سیستماتیک از مسیر سامانه ملی املاک و اسکان به‌طور هوشمند خانه‌های خالی را شناسایی کند و هشدارهای لازم را به صاحبان آن‌ها بدهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: اعضای اصلی گشت مشترک املاک متشکل از نماینده ادارات کل راه و شهرسازی، صمت، تعزیرات حکومتی، پلیس فراجا، سازمان امور مالیاتی و بسیج اصناف هستند.

دوستی با اشاره به اینکه در استان ایلام تعداد ۹۰۰ بنگاه مشاور املاک فعال وجود دارد، تاکید کرد: از ابتدای راه‌اندازی گشت مشترک تاکنون، ۹۹۱ بازرسی از مشاورین املاک انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۴۰ بنگاه مشاور املاک پلمب و برای ۴۰ مشاور املاک پرونده تعزیراتی تشکیل شد و متخلفان ۲۴۰ میلیون تومان جریمه شدند.

نظر شما