شناسهٔ خبر: 67289967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

مشارکت حداکثری اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است

گناوه- امام جمعه گناوه مشارکت را یکی از اصول راهبردی در امر انتخابات عنوان کرد و گفت: مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک دهه امامت و ولایت، با اشاره قرار گرفتن در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیرماه اظهار داشت: در نظام سیاسی اسلام مردم چنان مقام والایی دارند که اساساً بدون حضور و اراده آنها حکومت تحقق پیدا نمی‌کند و قانون الهی حاکم نمی‌شود.

امام جمعه گناوه مشارکت را یکی از اصول راهبردی در امر انتخابات عنوان کرد و افزود: مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است.

وی گفت: برگزاری انتخابات در کشور و حضور گسترده مردم یکی از جلوه‌های اثرگذار برای نمایش همبستگی ملی است و از برکات این مشارکت فواید فراوانی نصیب ملت، نظام و مملکت خواهد شد.

اقتدار ملی از برکات مشارکت حداکثری در انتخابات

وی با اشاره به اینکه اولین برکت مشارکت تولید اقتدار ملی است، اضافه کرد: مردم از پایه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می‌شوند و در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و شکل متداول آن یعنی انتخابات، قدرت ملی را تولید می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی اثر کردن تهدیدها افزایش داده و فرآیند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می بخشد.

وی با بیان اینکه دومین برکت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تقویت مقبولیت نظام است، یادآور شد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری نشان از میزان رضایتمندی آنها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: هر اندازه میزان حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخابات شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر، قدرت مدیریت آن در مدیریت داخلی و تأثیرگذاری در نظام بین المللی بیشتر می‌شود و باعث می‌شود که بتواند توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن را خنثی و نقش بر آب کند.

امام جمعه گناوه سومین برکت مشارت حداکثری در انتخابات را مقبولیت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی در منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: مشارکت اندک مردم در انتخابات اردوگاه دشمن را برای تشدید فشارها و نتیجه بخش کردن تهدیدها ترغیب کرده و باعث یاس و ناامیدی ملت‌هایی که امروز به مقابله با نظام سلطه برخواسته اند، می‌شود.

تقویت عزت و استقلال مملکت با انتخاب فرد اصلح در انتخابات

وی با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو بیان کرد: ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در جامعه را می‌توان با انتخاب فردی اصلح جبران کرد و باید کسی را به عنوان گزینه اصلح انتخاب کنیم که از مبانی و دستاوردهای انقلاب صیانت و حفاظت کرده و عزت و استقلال مملکت را تقویت کند و شعار عزت و استقلال باید برجسته‌تر شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی تاکید کرد: همه ما علاوه بر اینکه خود در انتخابات ۸ تیرماه باید حضور و مشارکت داشته باشیم، دیگران را نیز به حضور باشکوه و پررنگ در انتخابات ترغیب و تشویق کنیم و به تعبیر فرمایش رهبری تواصی به حق کنیم که مصداق آن تشویق و ترغیب دیگران به حضور در انتخابات است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هر رأی می‌تواند آینده و سرنوشت کشور را تعیین کند و نباید بی تفاوت باشیم یا تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار بگیریم.

وی گفت: امروز دشمنان در پی مأیوس کردن مردم از آینده نظام و انقلاب و کمرنگ کردن حضور آنها پای صندوق‌های رأی هستند و وظیفه همه حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات و خنثی کردن توطئه دشمنان است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: رأی ما در انتخابات به معنای تفکر، ایده و اندیشه ما است که می‌تواند در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری به مسئولان نظام کمک کند.

وی ضمن دعوت از همه مردم به ویژه مردم شهرستان به حضور گسترده و حداکثری در انتخابات گفت: با حضور گسترده در انتخابات ۸ تیرماه بار دیگر دشمنان نظام مقدس اسلامی را مأیوس و دوستان انقلاب و نظام را امید وار خواهیم کرد و روح شهدا به خصوص شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید را شاد وبا انتخاب اصلح راه شهدای خدمت را با عزت و اقتدار استمرار ببخشیم.

نظر شما