شناسهٔ خبر: 67356913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

نقشه کمبودهای مدرسه‌ای هرمزگان تدوین شود

بندرعباس-استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی، مدیرکل نوسازی مدارس استان را مأمور کرد تا با قید فوریت نقشه کمبودهای مدرسه‌ای را تهیه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر دوشنبه شب در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ ریزی استان هرمزگان ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت گفت: یکی از مواردی که در حال حاضر به جد دنبال می‌شود ایجاد ساختار مدیریت پروژه و داشبورد مدیریتی است که برخی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و ضرورت دارد سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان نیز برنامه رصد پروژه‌ها را ایجاد کند.

وی نبود ساختار مدیریت پروژه را ضعف بزرگ کشور دانست و افزود: ایجاد این داشبورد مدیریتی و رصد مستمر پروژه‌ها ضروری است و می‌تواند جلوی انحراف بودجه‌ها را نیز بگیرد.

دوستی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه فرهنگی استان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور ۷۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرد که ضرورت دارد با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان برای حل مشکلات فرهنگی و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه هزینه شود.

استاندار هرمزگان در ادامه به توفیق دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد مدیرکل نوسازی مدارس استان نقشه کمبودهای مدارس استان را با تمام ضروریات و الزامات اعم از سیستم سرمایشی، نمازخانه و فضای مدیریتی تهیه کند تا بتوانیم بر اساس آن برای رفع فوری کمبودهای آموزشی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت ۷ بیمارستان در دست احداث داشتیم که سه بیمارستان به بهره‌برداری رسیده و با توجه به اینکه احداث هزار تخت بیمارستانی دیگر در دست اقدام است باید بتوانیم از طریق مولدسازی منابع مورد نیاز تکمیل این بیمارستان‌ها را تهیه کنیم.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: مساله مربوط به تجهیز بیمارستان ستاره خلیج‌فارس نیز باید زودتر حل و فصل شود چون شرکتی که بزرگترین سهام دار آن دولت است نمی‌تواند از اجرای مصوبه هیأت دولت شانه خالی کند یا آن را مشروط کند.

نظر شما