شناسهٔ خبر: 67675228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سوگ شهدای دشت کربلا؛

استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

بوشهر- مردم استان بوشهر همزمان با شب تاسوعای حسینی آئین‌های عزاداری را در نقاط مختلف استان برگزار کردند و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی مراسم و برنامه‌های متنوعی را در سوگ شهدای دشت کربلا برگزار کردند.

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در نقاط مختلف از سوی هیئت‌های عزاداری برگزار شد و مردم به عزاداری پرداختند.

برگزاری آئین‌های سنتی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل بیت (ع) دارند و هر ساله در ایام محرم و صفر شاهد اوج عشق و ارادت مردم به سید و سالار شهیدان و یارانش هستیم.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: امسال با وجود گرمی هوا و قرار گرفتن دهه اول محرم در گرم‌ترین روزهای سال، شاهد اقامه عزای حسینی در شهرها و روستاها با حضور انبوه مردم هستیم.

وی بیان کرد: در این شرایط مردم برنامه‌های متنوعی را در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار کرده‌اند و همچون همیشه عزادار سرور و سالار شهیدان هستند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر بیان کرد: سیاه‌پوش کردن خانه‌ها، هیئت‌ها، منازل، خیابان‌ها و… بخشی از برنامه‌های مردم در دهه اول محرم بوده است.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذری خبر داد و افزود: مراسم و برنامه‌های محرم علی رغم هوای گرم این روزهای استان بوشهر در فضای باز و بسته برگزار شده است.

تجمع بزرگ هیأت‌های مذهبی

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: تجمع بزرگ هیأت‌های مذهبی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در بوشهر برگزار می‌شود.

سید ناصر فاطمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: تجمع بزرگ عزاداران حسینی روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار و ولایتمدار بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر افزود: این مراسم ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در مصلی جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

نظر شما