شناسهٔ خبر: 67356921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۱۶۱ میلیارد موتور سیکلت قاچاق تا دستگیری سارق سابقه‌دار

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها وکشف ۱۶۱ میلیارد موتورسیکلت قاچاق، دستگیری سارق سابقه‌دار و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس امروز، ۴ تیرماه از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ، ۴۹ دستگاه انواع موتورسیکلت قاچاق کشف شد.

احمدرضا خرم اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های جامع انتظامی مبنی بر برخورد جدی با کالای قاچاق، طرح سرکشی از پارکینگ‌ها به مدت ۳ روز توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در شیراز اجرا شد.

وی افزود: ماموران پلیس در اجرای این طرح و سرکشی از ۳ پارکینگ وسایط نقلیه توقیفی، موفق شدند در مجموع ۴۹ دستگاه انواع موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه ۱۶۱ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخورد با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این مجموعه است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۲ موتورسیکلت قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد و گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

اسماعیل زراعتیان تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران یگان امداد ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

وی مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین اولویت‌های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگه‌داری کالاهای قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

سارق سابقه دار دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز همچنین از دستگیری سارق به عنف سابقه دار توسط ماموران این فرماندهی خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف در سطح شهر شیراز، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری ۲۰ گل سرخ با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل اختفا سارق شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک تیغه سلاح سرد، یک دستگاه تلفن همراه و سایر وسایل مسروقه کشف شد.

زراعتیان با اشاره به اینکه در سوابق متهم جرائمی از قبیل ۲ فقره درگیری با سلاح سرد نیز وجود دارد، تصریح کرد: این سارق پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام

نظر شما