شناسهٔ خبر: 66897433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اتحادیه آفریقا: حمله به رفح بی‌ توجهی به حکم دادگاه لاهه است

رئیس کمیساریای اتحادیه آفریفا حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را محکوم کرد و گفت: حملات اسرائیل به رفح بی توجهی و کوچک شمردن حکم دیوان بین‌المللی دادگستری « لاهه» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری  تسنیم، نظامیان صهیونیستی یکشنبه هفته جاری اردوگاه آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح ( جنوب نوار غزه ) را بمباران کردند که در اثر 45 فلسطینی شهید و 249 نفر دیگر مجروح شدند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

این بمباران در حالی صورت گرفت  که دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه که رکن اصلی قضائی سازمان ملل محسوب می‌شود  جمعه گذشته حکم داد اسرائیل بایستی عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند.

« موسی فکی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا با محکوم کردن جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت: اسرائیل با مصونیت کامل از مجازات و بر خلاف حکم دادگاه لاهه همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

وی افزود: دیوان بین‌المللی دادگستری « لاهه» که عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل است با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد تا حمله نظامی خود را به رفح فورا متوقف کند.

به نوشته پایگاه خبری «الوسط لیبیا» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا اظهار داشت: اگر می‌خواهیم نظم بر جهان حاکم باشد باید حکم دادگاه لاهه فورا اجرایی شود.

وی تصریح کرد: حملات اسرائیل به رفح بی‌توجهی و کوچک شمردن حکم دادگاه لاهه است.

 در همین حال، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی فلسطین اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی اردوگاه‌های آوارگان در رفح را بمباران کردند که در جریان آن غیرنظامیان آواره در این اردوگاه‌ها زنده زنده سوزانده شدند.

وی تاکید کرد که این حجم از جنایتکاری اسرائیل و بی‌توجهی آن به قوانین و حقوق بین‌الملل غیرقابل قبول است.

در جریان حمله نظامیان به نوار غزه تاکنون بیش از 36  هزار شهروند فلسطینی شهید و 81 هزار و 26 نفر مجروح شده‌اند که آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که حدود 10 هزار فلسطینی مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما