شناسهٔ خبر: 66882365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسدودسازی ۳۵ صفحه اینستاگرامی ناهنجار در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مدیران ۳۵ صفحه اینستاگرامی ناهنجار در استان اصفهان ، شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مدیران ۳۵ صفحه اینستاگرامی استان اصفهان که اقدام به قبح‌زدایی و ترویج سبک زندگی غربی کرده بودند، شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.


 سید مصطفی مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان در پی رصد فضای مجازی، ۳۵ صفحه اینستاگرامی با میانگین تعداد بازدید ۷۰ هزار نفر را شناسایی کردند که گرداننده آن اقدام به انتشار و بارگذاری تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب و اغفال کردن جوانان را داشتند شناسایی کردند.

 او گفت: با توجه اهمیت موضوع و برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت اخلاقی شهروندان موضوع سریعا در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

مرتضوی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی گردانندگان ۳۵ صفحات اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از تهیه مستندات با دستور مقام قضائی مدیران صفحه پیج اینستاگرامی احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با دستور قاضی هر ۳۵ صفحه مجازی و پس از حذف محتویات آن، مسدود شد.

او گفت: برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده‌گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری می‌زنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتوای مبتذل هستند.

 مرتضوی با تأکید بر ارتقای سطح سواد‌رسانه‌ای کاربران خطاب به والدین گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیر‌اخلاقی، هتک‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده و والدین باید همراه فرزندان در فضای مجازی بوده و بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبر نظارت داشته باشند.


رئیس پلیس فتا استان اصفهان به مروجان ناهنجار‌های اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد که تمامی تحرکات هنجارشکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و با کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل، و خارج عرف در فضای مجازی می‌کنند، برابر مقررات و قوانین رفتار خواهد شد.

 او خاطرنشان کرد: پایگاه خبری پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

منبع: فارس

نظر شما