شناسهٔ خبر: 66872145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی ۸۰ کشور از خدمات گردشگری سلامت در خراسان رضوی

بیماران ۸۰ کشور از خدمات گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

بهره مندی ۸۰ کشور جهان از خدمات گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پارسال از بیش از ۸۰ کشور جهان از خدمات گردشگری سلامت بهره‌مند شدند و بیشترین بیماران دریافت کننده خدمات گردشگری سلامت از کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان، لبنان و کویت بودند.
دکتر شاپور بدیعی در نشست با رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مرکز جامعه المصطفی در جذب دانشجو و گردشگر سلامت افزود: مشهد یکی از شهر‌های شاخص در حوزه گردشگری سلامت است و در مقایسه با کشور‌های ترکیه، هندوستان و کانادا هزینه‌های درمانی در کشورمان کمتر و خدمات با سطح کیفی و کمی بالاتری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که به همه  کشورها، به‌خصوص کشور‌های اسلامی خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی ارائه دهیم که در این  زمینه از ظرفیت محصلان غیرایرانی در مرکز جامعه المصطفی (ص) در معرفی خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دیگر کشور‌ها استفاده می‌کنیم.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت: توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با این مجموعه گام مهم دیگری در مسیر توسعه خدمات سلامت‌محور بوده است.
رئیس نمایندگی جامعه المصطفی استان خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۰ هزار طلبه در مراکز جامعه المصطفی (ص) تحصیل می‌کنند که ۲۵ هزار نفر از آنان از ۲۰ کشور دیگر هستند، افزود: ویژگی شاخص عالمان دینی این مرکز فراگیری زبان فارسی و ارتباط موثر با ایرانی‌ها و انتقال آن با زبان مادری به هموطنانشان است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالح گفت: مفتخریم تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانیم در جذب دانشجو و گردشگر سلامت از طریق همکاری در نشر فراخوان‌های این دانشگاه به زبان فارسی- انگلیسی و عربی همکاری لازم داشته باشیم؛ همچنین با کمک نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانیم مباحثی با موضوعات اخلاق پزشکی در اسلام و دوره‌های سلامت معنوی برای این افراد در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: ما می‌توانیم طلبه‌ها و میهمانان خارجی را  که با این مرکز در ارتباط هستند به دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی کنیم  تا بتوانند با اطلاع  از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه به عنوان سفیر در کشور خود در جذب دانشجو و گردشگر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موثر باشند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان رضوی گفت: کسانی که در مرکز جامعه المصطفی (ص) تحصیل می‌کنند، در کنار فراگیری دروس حوزوی، به عنوان سفیران جهانی سلامت در کشور‌های خود فعالیت هستند از این رو در تلاش هستیم با کمک معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانیم دوره‌هایی را برای این افراد در خصوص آشنایی با حوزه سلامت برگزار و در قالب پوستری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به سه زبان به سفیران خود ارائه و تبلیغ  کنیم.

نظر شما