شناسهٔ خبر: 66870003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تستوسترون پایین در مردان یعنی مرگ و طول عمر کوتاه‌تر

محققان گزارش می دهند که سطح پایین تستوسترون با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و افزایش خطر مرگ قلبی عروقی مرتبط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مدیکال نیوز، به گفته محققان، تستوسترون پایین در مردان می‌تواند به معنای طول عمر کوتاه‌تر باشد.

محققان دانشگاه استرالیای غربی، بررسی سیستماتیک و متاآنالیز ۱۱ مطالعه شامل بیش از ۲۴۰۰۰ نفر را انجام دادند.

محققان می‌خواستند ارتباط هورمون‌های جنسی را با مرگ و میر و خطر بیماری‌های قلبی عروقی در مردان مسن بررسی کنند.

آن ها به این نتیجه رسیدند که سطوح پایین تستوسترون در مردان با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و سطوح بسیار پایین با افزایش خطر مرگ قلبی عروقی مرتبط است.

این تیم برای درک روابط بین غلظت هورمون‌های پایه (تستوسترون کل، گلوبولین متصل کننده به هورمون جنسی، هورمون لوتئینیزه کننده، دی هیدروتستوسترون و استرادیول) و خطر نسبی حوادث قلبی عروقی، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، و مرگ و میر ناشی از همه دلایل، داده‌های فردی بیمار را بررسی کردند.

با توجه به داده‌ها، محققان گفتند که تنها مردانی که غلظت تستوسترون کل پایینی دارند، خطر مرگ و میر ناشی از همه علل را دارند.

به گفته محققان، مردان می‌توانند به طور طبیعی با کاهش چربی شکم، حداقل ۶ ساعت خواب در هر شب و پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده، تستوسترون را افزایش دهند.

همچنین آن ها خاطرنشان کردند: آقایان حداقل سه بار در هفته حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش قلبی و عروقی انجام دهند، از مصرف الکل پرهیز کنند، روزانه بیش از ۳ لیتر آب بنوشند و دو تا چهار عدد تخم مرغ در هفته همراه با زرده مصرف کنند.

تاکید می‌شود مردانی که تستوسترون پایینی دارند باید از مصرف مکمل‌های حاوی استروژن اجتناب کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما