شناسهٔ خبر: 67235130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۰ درصدی کشتار دام در روز عید قربان

کشتار دام قربانی در روز عید سعید قربان در قربانگاه‌ها و کشتارگاه‌های استان اصفهان افزایش ۳۰ درصدی را به همراه داشته است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان پیش بینی کرد در این روز بیش از ۵۰ تن گوشت قربانی دام گوسفند، گاو وشتر بین ۴۰ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد توزیع شود.


کریم زارع سهم هر خانوار نیازمند را در استان یک کیلوگرم برشمردو افزود: ۳۴۰ پایگاه به منظور جمع آوری گوشت قربانی برای نیازمندان استان راه اندازی شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان هم گفت: کریم زارع افزود: خیران اندیش با پرداخت هر مبلغی از طریق شماره گیری #۱*۰۳۱*۸۸۷۷* و یا با استفاده از شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ می‌توانند در پویش قربانی امسال سهیم شوند.


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان هم، ۱۴۴ دامپزشک را ناظر بر بهداشت دام‌ها و ۳۹ ناظر شرعی را هم بر روند قربانی در این مراکز فعال دانست و گفت: هشت قربانگاه و ۶۴ کشتارگاه در استان آماده ذبح دام قربانی در این روز است.


سیدرضا موسوی به مردم توصیه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب کریمه - کنگو، دام‌های خود را در کشتارگاه‌های دام استان ذبح و از ذبح دام زنده در معابر عمومی و خیابان‌ها خودداری کنند.

نظر شما