شناسهٔ خبر: 66816584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین دیدار مردمی خادم الرضا با اهالی مشهدالرضا

رئیس جمهور شهید پس از تشییع باشکوه در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد، عصر امروز در حرم امام رضا (ع)برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام برای همیشه آرام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمان، پیکر آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان، شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و نیز سردار شهید سید مهدی موسوی، رئیس تیم حفاظت رئیس جمهوری صبح امروز از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد.

پیکر سید محرومان، مجاهد خدمت، یاور رهبر و خادم ملت در میان همراهی و مشایعت مردم به آستان رضا (ع) رسید تا در آخرین سفر استانی خود در خطه خورشید، قدرشناسی ملت ایران و حق‌گذاری همشهریانش را دیده و در آرامش کنار امامش بیارامد.

طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده صبح امروز پنجشنبه سوم خردادبا توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشییع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال یافت.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
امروز مشهد الرضا میزبان زائران و مجاورانی است که از جای جای شهر مشهد و جای جای ایران عزیزمان فوج فوج برای عرض تسلیت به ساحت امام رضا (ع) و مشایعت خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی به خانه ابدی اش آمده اند.

مشایعت کنندگان خادم الرضا برای آخرین وداع با آیت الله رییسی و همراهان شهیدش  از دور و نزدیک خود را به مشهد مقدس رسانده اند تا قدر شناسی خود را از آنان که در راه خدمت به مردم از بذل جان دریغ نمیکنند جلوه گر سازند.

امروز مشهد الرضا میزبان زائران و مجاورانی است که از جای جای شهر مشهد و جای جای ایران عزیزمان فوج فوج برای عرض تسلیت به ساحت امام رضا (ع) و مشایعت خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی به خانه ابدی اش آمده اند.

سیل مشایعت کنندگان خادم الرضا برای آخرین وداع با آیت الله رییسی و همراهان شهیدش  از دور و نزدیک خود را به مشهد مقدس رسانده اند تا قدر شناسی خود را از آنان که در راه خدمت به مردم از بذل جان دریغ نمیکنند جلوه گر سازند.

 پیکر خادم الرضا و شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و نیز سردار شهید سید مهدی موسوی، رئیس تیم حفاظت رئیس جمهوری که از ساعت حدود ۱۳ وارد مشهد مقدس شده است به سبب انبوه جمعیت و سیل مشایعت کنندگان زائر و مجاور پس از حدود شش ساعت  وارد حرم مطهر رضوی شد.

مرم شهید پرور و قدرشناس مشهد به همراه زائران و مسافرانی که از دور و نزدیک خود را برای بدرقه خادم الرضا به خیابانهای منتهی به حرم رضوی رسانده بودند بار دیگر به همگان ثابت کردند که قدردان آنها که برای سربلندی کشور از جان دریغ نمیکنند هستند.

  با ورود پیکر‌های مطهر شهیدان؛ آیت الله رئیسی، مالک رحمتی و سید مهدی موسوی به جایگاه ویژه تعبیه شده در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی، مراسم نوحه خوانی و عزاداری زائران و تشییع کنندگان در این صحن آغاز شد.

در این مراسم که حاج محمود کریمی، مداح اهل بیت (ع) به نوحه خوانی پرداخت زائران با نوای برخیز و ببین خادم جمهور کجایی  در آغوش رضایی   در این شب جمعه زائر کرب و بلایی  در آغوش رضایی  با رئیس جمهور شهیدشان وداع کردند.

همه صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی و حتی همه خیابانهای اطراف حرم مملو از جمعیت شده و  هنگام تشییعِ پیکر‌های شهدا نیز فریاد یا حسین و بانگ حیدر حیدر  و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند از صحن و سرای رضوی به همه عالم مخابره شد.

پیکر شهیدآیت الله رییسی پس از مشایعت مردم و طواف در بارگاه ثامن الحجج (ع)  در دار السلام حرم مطهر و در جوار مضجع حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان امروز پنجشنبه سوم خرداد با حضور مقامات، مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی و قشرهای مختلف مردم در میدان مشق وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد.

بعد از بدرقه و وداع با پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان در میدان مشق وزارت امور خارجه، مراسم تشییع پیکر وزیر خارجه فقید کشورمان ظهر امروز پنجشنبه در میدان بسیج شهرری با حضور خیل عظیم مردم شهرری برگزار شد.


در پایان این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان به حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل و در آن محل به خاک سپرده شد.
مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز از ساعت ۹:۳۰ از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز آغاز شده است.

پیکر شهید آیت الله آل هاشم پس از تشییع  در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده  شد .

<div id="video-display-embed-code_11146273"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242019/11146273?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما