شناسهٔ خبر: 61820193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت : در یکسال گذشته خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد مصوبات از اعتبارات دولتی محقق شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان، بررسی مصوبات و پروژه‌های سفر سال گذشته رئیس جمهور، توسعه زیرساخت‌های روستایی، ارتقای فضایی کسب و کار و احیای واحد‌های راکد محور مباحث این جلسه بود.
در این جلسه استاندار کرمان نیز گفت: دستگاه‌های استان طی یک هفته گزارش خود از میزان اعتبارات تخصیص یافته از مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور را ارائه دهند.

فداکار گفت: تعهد صنایع از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان حدود ۲۲۹۰ میلیارد تومان بوده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن را باید در بخش آب هزینه کنند و صنایع آن را پرداخت خواهند کرد. همچنین وزارت نیرو تعهدات خود را انجام می‌دهد و وزارت نفت مشکلی در اجرا ندارد.
وحیدی گفت: سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به استان کرمان ۲۹۴ مصوبه با بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که در یک سال گذشته خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد از اعتبارات دولتی محقق شده است
وی افزود: سایر منابع تامین اعتبار نیز در حال پیگیری است که در صورت تحقق بخش زیادی از پروژه‌های نیمه تمام استان تکمیل خواهد شد.
وحیدی یاداور شد: در راستای ارتقای فضای کسب و کار نیز زیرساخت‌های داده مکانی مورد بررسی قرار گرفت و عنوان شد ۲۳ دستگاه اجرایی استان به این سیستم متصل شده‌اند و مابقی دستگاه‌ها نیز مکلف شدند تا به این سیستم وصل شوند تا موجب بهبود فضای کسب و کار در استان شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد در این جلسه برنامه اجرایی برای فعال سازی بنگاه‌های راکد نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد با پیگیری‌های انجام شده، برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحد‌های غیر فعال و عملیاتی نمودن آن‌ها برای بیش از ۱۷۰۰ نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد.
پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ۷ دستور کار برگزار شد.

نظر شما