شناسهٔ خبر: 66816010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه ریزی برای حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری

فرمانداران باید هیئت اجرای انتخابات ریاست جمهوری را در اسرع وقت تشکیل دهند.

صاحب‌خبر -

برنامه ریزی برای حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در اولین جلسه ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در اصل ۱۰۳ قانون اساسی در صورتی که به هر دلیلی نیاز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد ظرف مدت ۵۰ روز باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

سلیمی با بیان اینکه فرمانداران باید هیئت اجرای انتخابات را در اسرع وقت تشکیل دهند افزود: تفاوت‌هایی در برگزاری این انتخابات با دوره‌های قبل وجود دارد که فرمانداران باید بر قوانین موجود در این زمینه تسلط کافی داشته باشند.

وی گفت: بر اساس تجربه انتخابات قبل، شعب اخذ رأی باید در هر شهرستان مشخص شود و تلاش می‌کنیم تا تعرفه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را بموقع تأمین کنیم.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مجریان و ناظران باید بیطرفی خود را در برگزاری انتخابات رعایت کنند، افزود: امکان حضور نمایندگان کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی و در جلسات اجرایی بخش و شهرستان وجود دارد.

سلیمی با اشاره به اینکه مسئولان ستاد انتخابات هر کاندیدا، باید به فرمانداری هر شهرستان معرفی شوند، گفت: باید برنامه ریزی لازم برای حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود و مستند سازی مراحل انتخابات هم در دستور کار فرمانداری‌ها قرار گیرد.

نظر شما