شناسهٔ خبر: 66795400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آموزش هاي رايگان صنايع دستي در محلات کمتر برخوردار کرمانشاه آغاز ميشود

مديرکل ميراث فرهنگي استان با اشاره به آموزش رايگان صنايع دستي در رشته هاي گليم بافي، گيوه بافي، احجام چوبي، ميناکاري براي ۳۸۳ نفر در سال گذشته گفت : تمرکز اين آموزش ها امسال درمناطق محروم و حاشيه‌نشين شهر کرمانشاه است .

صاحب‌خبر -

آموزش هاي رايگان صنايع دستي در محلات کمتر برخوردار کرمانشاه آغاز ميشود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  فرمانی افزود : در سفر اخير معاون صنايع دستي وزارت به کرمانشاه هم خواستار افزايش اعبتارات حوزه آموزش استان براي تحقق اين برنامه شديم .
وی با اشاره به فعاليت ۲۵ هزار هنرمند رشته صنايع دستي در کرمانشاه گفت با توجه به ظرفيت بالاي دو رشته احجام چوبي و ميناکاري ، به اين دو رشته نگاه ويژه داريم
فرماني  گفت : تلاش مي کنيم تا محصولات صنايع دستي ما بروز شود و با طراحي و بسته بندي بازار پسند به خريداران معرفي شوند
از مجموع ۲۹۸ رشته صنايع دستي که در کشور فعال است، ۷۵ رشته آن تاکنون در کرمانشاه راه‌اندازي شده و هنرمندان ما در آن فعاليت مي‌کنند.
پارسال يونسکو به هشت اثر صنايع دستي استان مهر اصالت بين المللي اعطا کرد و ۱۶۹ اثر مهر اصالت ملي گرفته اند  .
تاکنون سه شهر استان شامل هرسين به عنوان شهر ملي گليم، نودشه به عنوان شهر ملي گيوه و دلاهو به عنوان شهر ملي تنبور و روستاي فش به عنوان دهکده ملي سازهاي سنتي به ثبت رسيده اند.
 وي همچنين از همکاري با اقليم کردستان عراق براي معرفي صنايع‌دستي استان خبر داد و افزود : نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي دراستان ديالي، اربيل و سليمانيه عراق برگزار مي‌شود و تاکنون يک دوره برگزار شده است .

نظر شما