شناسهٔ خبر: 67272817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خوزستان بر اتمام پروژه‌های عمرانی اربعین تا اوایل مردادماه تاکید کرد  

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی گفت: تمامی پروژه های عمرانی مربوط به اربعین باید تا اوایل مردادماه به پایان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: تمامی کارهای مرتبط با اربعین باید با جدیت دنبال شود و در این زمینه حق عقب‌نشینی نداریم.

وی افزود: ایام اربعین فرصت مناسبی برای خدمت رسانی به مردم و زوار حسینی بوده و باید با انجام کارهای جدید و خلاقانه، مشکلات موجود در مرزهای استان را برطرف کرد.

استاندار خوزستان گفت: برای جلوگیری از تصادفات احتمالی در مسیر برگشت، باید در مرزهای استان مکان‌هایی برای اسکان در نظر گرفته شود تا زائران قبل از حرکت به سمت شهرشان استراحت کنند.

وی بیان کرد: ورود تمام افراد به پایانه مرزی باید توسط دوربین‌ها ثبت و همچنین دستگاه‌های ایکس‌ری و کنترل مواد مخدر باید هر چه سریعتر نصب شود.

حسینی محراب گفت: پس از اربعین سال قبل، آسیب شناسی لازم انجام و طرح های عمرانی در مرزهای استان آغاز شد و امیدواریم این اربعین با کیفیت تر از سال قبل برگزار و تردد زائران به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا، انتظار داریم که زائران حرکت خود را به اوایل صبح و غروب موکول کنند تا آسیبی به آنها وارد نشود.

استاندار خوزستان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با استقرار اتاق‌های سرد و تجهیز امکانات مربوط به گزمازدگی در طول مسیرهای منتهی به مرزها، به زائران خدمت رسانی کنند.

وی افزود: مسائل مربوط به برق، آب شرب و فاضلاب، نصب سایبان و مه‌پاش در نظر گرفته شود، همچنین نقاط حادثه‌خیز جاده ها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

حسینی محراب گفت: یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال قبل، تصادفات رانندگی در مسیر برگشت بود که باید از این موضوع جلوگیری شود.

وی بیان کرد: شرکت های حمل و نقل می توانند با دیگر کشورها رایزنی کرده و با ورود اتوبوس نسبت به تردد زائران اقدام کنند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما