شناسهٔ خبر: 67291884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار ایلام تاکید کرد؛

لزوم ورود جهاد دانشگاهی در تکمیل زنجیره ارزش محصولات ایلام

ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر لزوم ورود جهاد دانشگاهی در تکمیل زنجیره ارزش محصولات این استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در دیدار با ابراهیمی معاون رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این نهاد، اظهار کرد: ایلام علاوه بر ظرفیت‌های دامداری و کشاورزی دارای رتبه دوم از نظر منابع گازی و ششمین استان از نظر منابع نفتی است.

وی افزود: بر اساس طرح آمایش، مزیت اصلی استان انرژی است و ارزش افزوده راهبردی در حوزه نفت و گاز و گیاهان دارویی برای زنجیره ارزش راهبردی تعریف شده است.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: در کنار موارد ذکر شده در قالب خوشه و زنجیره ارزش، یکسری زنجیره از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ تعریف شده تا زمینه صادرات به عراق تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان تعریف زنجیره از پشم تا فرش در استان فراهم شده، تصریح کرد: با توجه ظرفیت‌های بالقوه استان و توانمندی جهاد دانشگاهی بستر همکاری خوبی فراهم است.

عباسی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از جمله مجموعه‌های پای‌کار در استان است، تصریح کرد: در استان آمادگی داریم در هر حوزه‌ای کار مشترک انجام دهیم و از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم و می‌توانیم سرمایه‌گذار را پای کار بیاوریم تا استان پرشتاب به سمت توسعه حرکت کند.

وی با اشاره به مرز مشترک استان با کشور عراق گفت: موقعیت جغرافیایی نیز فرصت مناسبی را در اختیار استان قرار داده است.

نظر شما