شناسهٔ خبر: 66782356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم تعیین مجازات‌های بازدارنده متناسب با جرم

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: مجازات‌ها باید متناسب و بازدارنده باشند و پرونده‌های مهم قضایی اطلاع رسانی عمومی شوند.

صاحب‌خبر -

لزوم بازدارندگی مجازات‌ها و اطلاع رسانی عمومی پرونده‌های مهم قضایی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی امروز، سه‌شنبه یکم خرداد در بازدید از مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز با اشاره به سیاست‌های راهبردی رئیس قوه قضائیه و سند تحول، گفت: تسریع در صدور رای و اجرای احکام پرونده‌های جرائمی که موجب اخلال در نظم عمومی و آرامش جامعه می‌شود می‌تواند به افزایش امنیت روانی جامعه کمک کند.

وی بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی با دقت و سرعت تاکید کرد و افزود: با وجود آنکه آمار رسیدگی از شاخص‌های ارزیابی است، اما دقت در رسیدگی به پرونده‌ها نباید فدای سرعت شود و البته نباید طولانی شدن فرآیند رسیدگی به یک پرونده منجر به ناامیدی مردم از دستگاه قضا شود.

دهقانی ادامه داد: مجازات‌ها باید متناسب و بازدارنده باشد و پرونده‌های مهم برای افکار عمومی، اطلاع‌رسانی شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق، اضافه کرد: باید ساز و کار‌هایی برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها اندیشیده و بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی می‌گوید: پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند به شورا‌های حل اختلاف ارسال شوند تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه توسعه و رونق یابد.

دهقانی پیش از این اعلام کرده بود با کاهش ۲ هزار و ۳۴۵ پرونده در محاکم تجدیدنظر استان در سال گذشته، پرونده‌های این محاکم ۲۸ درصد کاهش یافت.

نظر شما