شناسهٔ خبر: 66757197 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی برای بدن شما دارد؟

اگر بفهمید یک مشت آجیل چگونه می‌تواند بدن شما را زیر و رو کند، ترجیح می‌دهید هر روز به‌جای چیپس، پفک و تنقلاتی ازاین‌دست مشت‌مشت آجیل بخورید! همراه ما باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروز همه ما اینجا جمع شده‌ایم تا درباره آجیل حرف بزنیم. کمی باورنکردنی‌است اما تنها مشتی که به شما آسیب نمی‌زند و می‌تواند طول عمرتان را حتی بیشتر کند، همین مشت آجیل است. در این مقاله ما مهم‌ترین آثار خوردن آجیل به‌صورت روزانه را بررسی خواهیم کرد. پس اگر به‌خاطر یک مشت آجیل هم که شده همراه ما تا انتهای مقاله بمانید!

افزایش و تقویت حافظه ازطریق آجیل

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های چرب غیراشباع است که برای بدن بسیار مفید هستند. برخی از مهم‌ترین اسیدهای موجود در آجیل شامل:

اسید اولئیک

امگا ۳ (آلفا لینولنیک اسید)

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

ایکوزاپنتانوئیک اسید (DPA)

دوکوزاپنتانوئیک اسید (DPA)

می‌شوند. این اسیدها می‌توانند در مغز باعث بهبود حافظه، افزایش تمرکز و سریع‌تر فکرکردن شوند. از مهم‌ترین آجیل‌های که می‌توانند باعث بهبود حافظه شما شوند می‌توان به گردو، بادام زمینی، بادام درختی، فندق، بادام هندی، تخمه آفتاب‌گردان و تخمه کدو اشاره کرد. مصرف روزانه چنین آجیل‌هایی در طولانی‌مدت قطعاً بر روی بهبود عملکرد حافظه و مغز شما تأثیر خواهد گذاشت.

مصرف روزانه آجیل: تقویت سیستم قلبی و عروقی

مدیسن‌نت گزارشی را منتشر کرده از اینکه محققان حوزه اسکاندیناوی، دریافته‌اند که خوردن آجیل می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد. سرپرست تیم تحقیق دانشگاه اسلو نروژ، اریک آرنسن اذعان داشته که مصرف روزانه یک مشت آجیل که معادل ۳۰ گرم است، ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

برای کاهش کلسترول خون بادام، پسته و گردو بهترین گزینه‌ها در آجیل هستند. کلسترول باعث تجمع چربی‌ها در ماهیچه‌های قلب و رگ‌های بدن می‌شود و مصرف آجیل می‌تواند سطح این مؤلفه را در خون پایین نگه دارد. آجیل بر روی فشار خون تأثیر که به اثبات رسیده باشد ندارد اما قطعاً سطح کلسترول را کاهش می‌دهد. هنوز هم به اثبات نرسیده که دقیقاً کدام نوع آجیل می‌تواند تأثیر بیشتری بگذارد.

درمان کم‌خونی در بدن با آجیل

هموگلوبین ماده‌ای در خون است که باعث می‌شود سلول‌های قرمز در خون اکسیژن را به دیگر اندام‌ها در بدن منتقل کنند. اگر این ماده در بدن کاهش پیدا کند، به این وضعیت در پزشکی کم‌خونی گفته می‌شود. آجیل یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که در بدن دارد افزایش سطح آهن در بدن است. آهن یکی از اصلی‌ترین اجزا برای تولید هموگلوبین در بدن خواهد بود.

بادام، پسته و گردو دارای مقادیر بالا و غلیظی از آهن هستند. بادام هندی از میان آجیل‌ها بیشترین مقدار آهن را دارد. پسته نیز منبع فوق‌العاده‌ای است. شما برای خرید آجیل امروز دیگر لازم نیست حتی از خانه خارج شوید. مثلاً برای خرید پسته درجه یک می‌توانید خیلی راحت به سایت‌های بزرگی مثل دیجی‌کالا مراجعه کنید و خرید خود را به اتمام برسانید.

مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی برای بدن شما دارد؟

با آجیل انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنید

اینکه شخص شما در طول روز چقدر کالری نیاز دارید که انرژی‌تان را تأمین کند، به سن و سطح فعالیت‌تان بستگی خواهد داشت. اما به‌طور کلی بزرگسالان خانوم حداقل ۱۶۰۰ کیلو و آقایان نیز ۲۰۰۰ کیلو کالری نیاز خواهند داشت. آجیل به‌عنوان یک منبع مکمل می‌تواند برای تأمین انرژی فوق‌العاده باشد.

چون شما در طول روز فقط آجیل نمی‌خورید و درصد بالایی از کالری شما توسط غذاها تأمین می‌شود. یک عدد بادام ۷ کیلو کالری، ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۵۶۷ کیلو کالری، ۱۰۰ گرم بادام هندی بوداده ۵۷۴ کیلو کالری و ۱۰۰ گرم گردو نیز ۶۵۴ کیلو کالری خواهد داشت. یعنی شما به‌صورت روزانه می‌توانید راحت ۱۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم کالری را تنها با مصرف آجیل دریافت کنید.

ارتباط مصرف آجیل و تقویت پوست و مو

مصرف آجیل به‌صورت روزانه می‌تواند باعث بهترشدن وضعیت پوست شما و همچنین تقویت موی‌تان شود. از موادی که بر روی تقویت پوست و مو تأثیرگذار هستند باید به روی یا همان زینک، آهن، مجموعه ویتامین‌های B، ویتامین E و امگا ۳ اشاره کرد. تمامی مواردی که نام بردیم نیز در آجیل یافت می‌شوند. گردو، بادام، فندق، پسته، بادام هندی و مغز تخمه آفتاب‌گردان از مهم‌ترین آجیل‌ها برای بهبود وضعیت پوست و موی شما خواهند بود.

آجیل، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

حتماً با سیستم ایمنی بدن آشنایی دارید. سلول‌های ایمنی برای مقابله با ویروس‌ها به منابع مختلفی نیاز دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به چربی، پروتئین‌های باکیفیت، مواد طبیعی خاصی به‌نام فیتون و چند مؤلفه دیگر اشاره کرد. بدنی که از چنین موادی غنی‌تر باشد، سلول‌های ایمنی قوی‌تری دارد.

برای مقابله با بیماری‌ها خارجی بیش از همه ویروس E اهمیت دارد که در آجیل به‌وفور یافت می‌شود. همچنان بادام، گردو، پسته، بادام هندی، فندق، کشمش و تخمه کدو بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. البته برخی منابع ذکر کرده‌اند که مصرف یک مشت آجیل برزیلی نیز که از درخت‌های بومی آمازون تهیه می‌شود، برای افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار مفید خواهد بود.

آجیل از ابتلاء به سرطان پیشگیری می‌کند

ما دقیقاً نمی‌دانیم که سرطان چرا رخ می‌دهد اما می‌دانیم چگونه رخ می‌دهد. سرطان یعنی؛ سلول‌های ایمنی شما خودشان را با بیماری اشتباه بگیرند و به یکدیگر حمله کنند.

کشمش، انجیر خشک، عناب و آلبالو خشک می‌تواند به شما برای پیشگیری از سرطان جلوگیری کند. ماده معدنی کورستین در آجیل‌هایی که معرفی شد یافت می‌شود و این ماده جلوی سلول‌های سرطانی را تا حد زیادی خواهد گرفت.

آجیل فیبر مورد نیاز بدن شما تأمین خواهد کرد

زنان زیر ۵۰ سال در روز حدود ۲۱ تا ۲۵ گرم و مردان زیر ۵۰ سال نیز روزانه ۳۰ تا ۳۸ گرم فیبر نیاز دارند. فیبر خوراکی از بیماری‌هایی مثل دیابت، سرطان روده بزرگ و بیماری‌های قلبی جلوگیری خواهد کرد. اگر طولانی‌مدت مواد غذایی را مصرف کنید که فاقد فیبر هستند ممکن است به بیماری‌های فشار خون یبوست و بیماری‌های عروقی مبتلا شوید.

اما آن‌جایی بحث جالب می‌شود که بفهمید آجیل چقدر فیبر در خود دارد. ۱۰۰ گرم بادام می‌تواند ۵۰ درصد نیاز روزانه شما به فیبر را تأمین کند، تخمه کدو ۷۴ درصد، پسته ۴۲ درصد، تخمه آفتاب‌گردان ۳۴ درصد نیاز روزانه، فندق ۳۹ درصد و دانه چیا ۱۳۸ درصد نیاز روزانه. پس شما با مصرف آجیل در طول روز می‌توانید بخش زیادی از فیبر مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید.

مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی برای بدن شما دارد؟

جمع‌بندی

آجیل یکی از مفیدترین مواد غذایی برای بدن است و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد. این ماده غذایی چند سالی هست که در سفره مردم دنیا حذف شده و خوراکی‌های بی‌ارزشی جای آن را گرفته‌اند که آسیب‌های جدی به بدن می‌زنند. پس اگر سلامتی شما و طول عمرتان برای‌تان اهمیت دارد، مصرف آجیل در طول روز را حتی شده برای یک مشت جدی بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما