شناسهٔ خبر: 66745293 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار به مالکان مسکن مهر

سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهر‌های جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آن‌ها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است.

صاحب‌خبر -

سعید غفوری، اظهار داشت: مالکان واحد‌های مسکن مهر خالی از سکنه تنها یک هفته برای تعیین و تکلیف واحد‌های خود فرصت دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه مالکان خانه‌های خالی مسکن مهر در شهر‌های جدید کمتر از یک هفته برای تعیین و تکلیف واحد‌های خود و یا عرضه آن‌ها به بازار مسکن فرصت دارند گفت: در ۱۹ اردیبهشت ماه اعلام به مالکان واحد‌های مسکن مهر اولتیماتوم دادیم که هرچه سریعتر وضعیت واحد‌های خالی را مشخص کنند تا مالکان مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نشوند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهر‌های جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آن‌ها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است.

غفوری با بیان اینکه تعدادی از مالکان وارد سامانه ملی املاک و اسکان شده و نسبت به تکمیل، تأیید یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و همچنین ساکنان واحد‌های خود اقدام کرده و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام نداده اند افزود: مالکان این واحد‌ها پس از پالایش مجدد با داده‌های دستگاه‌ها، تا هفته آینده نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دارندگان واحد‌های خالی در شهر‌های جدید به منظور تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر واحد‌های خالی و عرضه آن‌ها به بازار مسکن باید اقدام کنند گفت: عرضه این واحد‌ها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند.

سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید تاکید کرد: مالکان مشمول مالیات نخواهند شد. اگر این واحد‌ها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحد‌ها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد.

نظر شما