شناسهٔ خبر: 66733964 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دستگیری مرد متهم به همسرکشی پس از 20 سال در فرودگاه بین المللی

مرد میانسالی که 20 سال پیش به اتهام قتل همسرش تحت تعقیب قرار گرفته و از کشور فرار کرده بود، هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردی در سال ۸۲  هراسان با پلیس تماس گرفت و از قتل دخترش خبر داد. با اعلام این موضوع به پلیس بلافاصله تیم جنایی در جریان قرار گرفت و به این ترتیب گروهی از ماموران جنایی به محل حادثه که یکی از شهرستان‌های اطراف کرمانشاه بود، اعزام شدند.

ماموران با جسد زن جوانی مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. در بررسی‌های اولیه مشخص شد قفل در ورودی خانه سالم است و به هم ریختگی خانه حکایت از درگیری بین قاتل و مقتول داشت. همچنین معاینات کارشناسان پزشکی قانونی از وجود آثار دفاعی روی بدن قربانی حکایت داشت.

متخصصان پزشکی قانونی همچنین در گزارشی که پس از معاینات اولیه ارائه دادند، اعلام کردند از زمان قتل مدت زیادی نگذشته و علت مرگ نیز ضربات چاقو است.

مرد میانسالی که گزارش قتل دخترش را به پلیس داده بود در تحقیقات گفت: ساعتی قبل دامادم تماس گرفت و گفت دخترم را به قتل رسانده است.

این مرد ادامه داد: دخترم دو فرزند داشت که در زمان جنایت در خانه حضور نداشتند. من پس از تماس دامادم سراسیمه خودم را به خانه آنها رساندم و با جسد دخترم مواجه شدم.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری همسر مقتول صادر شد و کارآگاهان دریافتند متهم به طور قاچاقی و مخفیانه از کشور خارج شده است. با فرار این متهم پرونده همچنان مفتوح بود و دستگیری او در دستور کار ماموران پلیس و اینترپل قرار گرفت، اما در مدت 20 سالی که از قتل و فرار متهم گذشته بود سرنخی برای دستگیری متهم پرونده به دست نیامد.

با این وجود تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه خبر رسید این مرد فراری پس از 20 سال به فرودگاه بین‌المللی تهران وارد خواهد شد. در پی بدست آمدن این اطلاعات موضوع به پلیس فرودگاه امام خمینی اعلام شد، اما زمان بازگشت دقیق متهم به کشور مشخص نبود تا اینکه سرانجام جمعه 28 اردیبهشت، ماموران فرودگاه امام خمینی (ره) هنگام ورود مسافران کشور سوئد به ایران، متوجه مرد میانسالی شدند که مشخصاتش با متهم فراری مطابقت داشت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد میانسال به خاطر تخلفاتی که در کشور سوئد مرتکب شده بود از آن کشور اخراج و مجبور به بازگشت به ایران شده است.

مرد میانسال پس از هماهنگی‌های قضایی بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

همزمان کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت از پلیس کرمانشاه استعلام گرفتند و از آنها خواسته شد برای تحویل متهم به تهران بیایند. مرد بازداشت شده در تحقیقات اولیه منکر قتل شد و گفت: 20 سال قبل زمانی که از محل کارم به خانه برگشتم، با جسد خونین همسرم مواجه شدم. با دیدن جسد همسرم شوکه شده بودم و از ترس با پدر زنم تماس گرفتم. آن زمان به قدری ترسیده بودم که به جای اینکه بگویم همسرم کشته شده، به اشتباه گفتم همسرم را کشته‌‌ام، وقتی به خودم که آمدم تازه فهمیدم چه اشتباهی کردم و با خودم گفتم کسی باور نمی‌کند که او را نکشته باشم.

این متهم ادامه داد: خودم به پدر زنم گفتم دخترش را کشته‌ام، در حالی که شاهدی هم برای اثبات این ادعای خود که در اعلام موضوع به اشتباه کرده‌ام نداشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم فرار کنم، چون می‌دانستم مجازات قتل قصاص است و اگر هم در داخل کشور فراری باشم ممکن است به دست اقوام همسرم کشته شوم. از ایران به صورت مخفیانه خارج شدم، اول به ترکیه رفتم، بعد از آنجا به نروژ و بعد هم به سوئد رفتم. 17 سال از 20 سالی را که فراری بودم در سوئد به سر بردم و در آنجا از کارگری کردم، از کار در رستوران‌ها گرفته تا کارهای متفرقه انجام دادم تا زندگی را ادامه دهم. در این بین کارهای خلافی هم می‌کردم که همین مساله باعث شد پلیس کشور سوئد بازداشتم کند و در نهایت از آن کشور اخراج شدم.

بدنبال اظهارات مرد میانسال، از آنجایی که قتل در خارج از محدوده انتظامی و قضایی تهران رخ داده بود پرونده با قرار عدم صلاحیت، به استان کرمانشاه ارجاع شد تا تحقیقات در این مورد ادامه یابد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما