شناسهٔ خبر: 66708962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

روز دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا

طلا بر گردن حاجی‌موسایی و یزدانی/ ۵ مدال حاصل تلاش نمایندگان تکواندو ایران

خبرگزاری ایرنا

تکواندوکاران کشورمان در روز دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بیست‌وششمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی امروز-۲۸ اردیبهشت- با برگزاری مسابقات اوزان ۵۸-، ۷۴- و ۸۷- کیلوگرم مردان و ۴۹-، ۶۲- و ۷۳- کیلوگرم زنان پیگیری شد. تیم ملی کشورمان در این روز ۸ نماینده داشت که حاصل آن ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز بود.

در وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی ایران ۲ نماینده داشت. مهدی حاجی موسایی و ابوالفضل زندی با برتری مقابل رقبا به مرحله نیمه نهایی راه یافته و مدال برنز خود را قطعی کردند. زندی ابتدا «پوتی» از مالزی و سپس «تامیرلان» از قزاقستان را با نتایج مشابه ۲ بر صفر پشت سر گذاشت. در نهایت حاجی موسائی راهی مبارزه نهایی شد و زندی برنز گرفت.

حاجی موسایی در مبارزه نهایی برابر «پارک»، حریف قدرتمند کره جنوبی نمایشی خیره کننده داشت و با پیروزی ۲ بر یک موفق به کسب مدال طلا شد.

در وزن ۸۷- کیلوگرم هم هر ۲ نماینده ایران به دیدار نهایی صعود کردند. محمد حسین یزدانی با ارائه مبارزاتی سطح بالا و تکنیکی ابتدا «کابلان» از قزاقستان را از پیش رو برداشت و سپس «کانگ سانگ هیون» قهرمان جهان از کره جنوبی را در ۲ راند متوالی شکست داد. او در نیمه نهایی مقابل «فهد صبیحی» از اردن بازهم در دو راند به برتری رسید و فینالیست شد.

مهران برخورداری دیگر نماینده ایران در این وزن از آن سوی جدول به فینال صعود کرد. او ابتدا «چن لینگ» از چین تایپه را شکست داد و در ادامه مقابل «نیکیتا رافائلوویچ» قهرمان آسیا و نایب قهرمان جهان از ازبکستان را نیز در راندشماری ۲ بر یک به برتری دست یافت. مرد المپیکی تکواندوی ایران در مرحله نیمه نهایی، «منگ» از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی صعود کرد.

فینال تمام ایرانی این وزن را ۲ نماینده کشورمان برگزار کردند که در نهایت یزدانی طلا گرفت و برخورداری به نشان نقره دست یافت.

امیرسینا بختیاری دیگر نماینده ایران در وزن ۷۴- کیلوگرم دور نخست «احمد الموالید» از عربستان را شکست داد، اما برابر «نجم الدین» از ازبکستان ۲ بر یک باخت و حذف شد.

در گروه بانوان و ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «تران نگویان» نماینده میزبان آغاز کرد و در ادامه «جوونا» از ازبکستان را با همین نتیجه پشت سرگذاشت و راهی مبارزه نهایی شد. میرحسینی در مبارزه نهایی برابر «مینا میونگ» از کره جنوبی با وجود ارائه مبارزه نزدیک و پایاپای ۲ بر یک در راندشماری باخت و نقره گرفت.

اما در وزن ۴۹- کیلوگرم مبینا نعمت‌زاده ابتدا «مانگین» از فیلیپین را شکست داد و سپس به نماینده ویتنام باخت و حذف شد. الهام حقیقی هم در وزن ۶۲- کیلوگرم «سیلیویا» از اندونزی را شکت داد، اما در مصاف با «فروزا سادیکووا» دارنده ۲ برنز جهان و طلای آسیا از ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

تیم ملی تکواندوی ایران تاکنون موفق به کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز شده است. حاجی موسایی و یزدانی ۲ نشان طلا، میرحسینی و برخورداری ۲ مدال نقره، نصیری، رضایی و زندی هم ۳ مدال برنز کسب کرده‌اند.

هدایت تیم ملی تکواندو ایران در بخش بانوان برعهده مینو مداح است و مهروز ساعی و فاطمه نعمتی مربیان این تیم هستند. مجید افلاکی هم سرمربی تیم ملی مردان است، رضا ایمان زاده و مهرداد یوسفی نیز کمک‌های او هستند. حمید رضا یاوری نیز پزشک تیم ملی است.

نظر شما