شناسهٔ خبر: 66964357 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ضدحال بزرگ علی دایی به عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی ۳ سال پس از ثبت نام اولیه، دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده است.

صاحب‌خبر -

فرارو - انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود که این روز‌ها کاندیدا‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی متنوع و البته جناح‌های متفاوت مشغول نام‌نویسی در انتخابات هستند. عبدالناصر همتی هم یکی از همین افراد است که پس از ۳ سال، بار دیگر، کاندیداتوری‌اش برای انتخابات پیش رو را اعلام کرده است.

به گزارش فرارو، همتی در دوره پیش با کسب حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای، به هدف مطلوبی که در سر داشت، نرسید. او که خود را کاندیدای مستقل خوانده بود در واپسین روز‌های انتخابات سال ۱۴۰۰ از اصلاح‌طلبان درخواست کرد پشتش قرار بگیرند. جنجال بزرگ را، ولی همتی در آخرین مناظره زنده تلویزیونی رقم زد. همتی در آن برنامه از روی دست‌نوشته‌ای که برای آخرین اظهارات تلویزیونی‌اش آماده کرده بود، نام چندین نفر را برد و گفت این افراد را در کنار خودش خواهد داشت؛ محسن صفایی‌فراهانی، علی دایی و عادل فردوسی‌پور، برجسته‌ترین شخصیت‌هایی بودند که در این فهرست از جمع ورزشی‌ها حضور داشتند.

صحبت‌های همتی در آن برنامه به‌گونه‌ای بود که انگار با این چهره‌های سرشناس به توافق رسیده و با هماهنگی آن‌ها نام این چهره‌ها را به زبان آورده است. فردای آن روز، تصویر این سه چهره در کنار همتی روی جلد یکی از روزنامه‌های سیاسی طرفدار همتی رفت تا این‌طور القا شود که مذاکره با عادل فردوسی‌پور و علی دایی از قبل صورت گرفته و همه‌چیز طبق روال در برنامه‌های همتی پیش می‌رود.

ضدحال بزرگ علی دایی به عبدالناصر همتی

باوجود این، ولی طولی نکشید که عبدالناصر همتی با شوک بزرگی مواجه شد؛ ابتدا عادل فردوسی‌پور و سپس علی دایی حمایت از این کاندیدا را رد کردند و بعضا با لفظ تندی در این مورد اظهارنظر کردند.

عادل فردوسی‌پور گفت: «همان‌طورکه قبلا هم گفته بودم، از هیچ‌یک از نامزد‌های محترم ریاست‌جمهوری حمایت نکرده و نمی‌کنم و هیچ وعده و پستی را هم نمی‌پذیرم». علی دایی، ولی با لحنی تند در اینستاگرامش به همتی تاخت و نوشت: «متأسفم که این روز‌ها نام من را جهت حمایت از کاندیدا‌ها مطرح می‌کنند. مردم بدانند این‌جانب هیچ‌گاه در هیچ دوره‌ای از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و نخواهم کرد. آنچه از قول من در این خصوص در این روز‌ها نقل می‌کنند فراتر از یک دروغ است».

پس از این واکنش‌های تندوتیز، عبدالناصر همتی در کنفرانسی خبری سعی کرد نسبت به جنجال رخ داده واکنش نشان دهد. او در مورد علی دایی و عادل فردوسی‌پور و اسم بردن از آن‌ها در مناظره تلویزیونی‌اش چنین گفت: «من نگفتم دوستان [علی دایی و عادل فردوسی‌پور]به من رأی بدهند؛ من گفتم فردی هستم که با این مجموعه از شخصیت‌ها می‌توانم همکاری کنم، حتی همین الان هم می‌گویم. حتی اگر به من رأی ندهند نظر من نسبت به علی دایی و عادل فردوسی‌پور عوض نمی‌شود و همچنان برای من ارزشمند هستند. من هم آقای فردوسی‌پور را دوست دارم و هم آقای دایی را؛ نگفته‌ام به من رأی بدهند یا بیایند در دولت من. فقط می‌خواستم به مردم عزیز نشان دهم این نوع مجموعه و این نوع تفکر را قبول دارم».

نظر شما