شناسهٔ خبر: 66666884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نانوایی‌های زنجان زیر ذره بین نظارت بهداشت محیط

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: نانوایی‌های استان زیر ذره بین ناظران بهداشت محیط قرار گرفتند و شکایت‌های دریافتی از آنها نیز در مدت کوتاه بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، نصیری گفت: نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها به ۲ روش مشترک و دوره‌ای انجام می‌شود و طبق برنامه کارشناسان هر سه ماه یکبار به واحد‌های نانوایی استان مراجعه و موارد را به دقت بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های مشترک با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود، افزود: در این بازدید‌ها کارشناسان بهداشت محیط استان بر کیفیت تولید نان نظارت و مشکلات را در چارچوپ قوانین بررسی می‌کنند و در صورت نیاز به دستگاه متولی ارجاع می‌دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط استان به دستگاه‌های مورد نیاز مجهز هستند، ادامه داد: در صورت نیاز مواردی از قبیل میزان نمک مصرفی و خمیره نان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نصیری گفت: همچنین در صورت نیاز به نمونه برداری، موارد مشکوک به آزمایشگاه ارسال می‌شود و در صورت تایید تخلف با متصدیان واحد صنفی طبق قانون برخورد می‌شود.

این کارشناس با اشاره به مهمترین مشکلات گزارش شده در این بازدیدها، گفت: رعایت نشدن بهداشت فردی از سوی متصدیان واحد‌های نانوایی و استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز از مهمترین این مشکلات بوده است.

وی افزود: واحد‌های نانوایی استان از موادی مثل جوش شیرین و بلانکیت استفاده نمی‌کنند و یا میزان استفاده از آنها به حداقل رسیده است.

به گفته نصیری، شهروندان زنجانی می‌توانند شکایات خود را در حوزه نانوایی در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند.

هم اکنون هزار و ۵۰۰ نانوایی در استان فعال بوده که ۵۰ درصد آنها در شهرستان زنجان مستقر است.

نظر شما