شناسهٔ خبر: 66714689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سومین اهدای عضو امسال در زنجان به ثبت رسید

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اهدای کبد یک بیمار مرگ مغزی، یک هموطن از مرگ حتمی نجات یافت.

صاحب‌خبر -

سومین اهدای عضو امسال در زنجان به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، اماموردی گفت: مرحوم حکم‌اله یوسفی ۴۶ ساله که به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان بستری بود، به رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و کارکنان بیمارستان برای نجات او موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی برای اهداء عضو انجام گرفت.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای یک عضو بدن، بیمار نیازمند پیوند عضو از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

اماموردی گفت: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس register.ehda.sbmu.ac.ir جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقاء می‌دهد.

نظر شما