شناسهٔ خبر: 66647224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پیشرفت 17 درصدی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر زنجان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات استان زنجان با بیان اینکه از برنامه احداث 360 کیلومتری فیبرنوری در استان زنجان، تاکنون 110 کیلومتر انجام شده است، گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر زنجان تاکنون 17 درصد پیشرفت داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به برنامه دولت برای توسعه شبکه فیبرنوری در سراسر کشور به منظور بهره‌مندی مردم از اینترنت پرسرعت و با کیفیت گفت: توسعه شبکه فیبرنوری یکی از زیرساخت‌های مهم در کشور است و پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها سبب می‌شود سرویس‌هایی با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه ای بر بستر شبکه به مردم ارائه شود.
 توکلی در خصوص وضعیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار های استان اظهار کرد: در پروژه فیبرنوری از 360 کیلومتر ابلاغ شده 110 کیلومتر در سه شهر اجرا شده که درصد تحقق اهداف در شهر زنجان 17 درصد، قیدار 85 درصد و خرمدره 59 درصد است.
وی با اشاره به اینکه در سه شهر مذکور از تعداد 5584، FAT برنامه ریزی شده در حال حاضر 1304، FAT نصب شده است، افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده در حال مذاکره برای عقد تفاهم نامه با شهرداری شهرهای باقی مانده هستیم.

نظر شما