شناسهٔ خبر: 66643176 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف»

آیین رونمایی از متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف» در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آیین رونمایی از 10 اثر تازه نشر شاهد و رونمایی از متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «دختر قالی‌باف» در محل غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی سی‌وپنجمین‌ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی،  محمد کرم اللهی سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد و خانواده شهید گلابعلی حسین‌زاده برگزار شد. 

محمد کرم‌اللهی سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید در ابتدا اظهار داشت: ثمره مبارزات و جهاد همه انبیا، انقلاب اسلامی است و میوه‌های پر حلاوتی چون شهدا دارد، این عزیزان ما را دچار در مسیر شدن برای ظهور امام مهدی آماده میکند تا ما در خط باشیم. از مولفان و نویسندگان تشکر میکنم که با ما در تولید آثار اثرگذار همراهی کردند.

در ادامه محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نشر شاهد امسال در نمایشگاه کتاب با 300 عنوان کتاب شرکت کرده است که 70 اثر تازه دارد و امروز از 10 تای آن رونمایی خواهد شد. دختر قالی باف نیز کتابی است که درباره همسر یکی از شهدا توسط فرزند شهید نوشته شده است. حالا بعد از سالها وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کل این خانواده، خانواده ای ولایی هستند که حاصل زحمت همین دختر قالی‌باف است. از اداره کل هنری و نشر شاهد و نویسندگان کتابهایی جدید تشکر میکنم.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ذخیره هایی هستند که به مثابه شمشهای طلا در بانک مرکزی نگاهداری میشوند، اگر قرار باشد از این مجموعه ارزشمند استفاده شود، توسط نویسندگان،هنرمندان، ادبا و شعرا انجام خواهد شد و این افراد کسانی هستند که باید این شمشها را به انواع زیور آلات تبدیل کنند که تلالو آن چشم نواز باشد. 

وی ادامه داد: لذا ادبیات، هنر، موسیقی و انیمشین ... به مثابه همین زیورآلات ارزشمند هستند و یکی از این آثار همین کتاب دختر قالی‌باف است. در واقع مجموعه آثار وقتی به توشیح مقام معظم رهبری برسد، یعنی آن اثر از یک ارزش معنوی و محتوایی بالاتری برخوردار است؛ چراکه ایشان آنچه را می نویسد، به دلیل اثرگذاری محتوایی و ساختاری  کتاب است. من به نویسنده کتاب تبریک میگویم و امیدوارم همه هنرمندانی که در این راه تلاش می‌کنند به ارتقا هر چه بیشتر برسند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم در پایان عنوان کرد: از همه تلاش‌های همکارانم برای تولید آثار در این زمینه تشکر می‌کنم و امیدوارم این اثر مقدمه ای برای آثار برتر و بهتر دیگر باشد.

غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی 6، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره 9 نبش راهروی 2 شماره 122 سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

نظر شما