شناسهٔ خبر: 66818630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمید بهمنی در گفت‌وگو با ایکنا:

ادامه راه شهید جمهور بیعت با آرمان‌هاست + صوت

یک کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: نیروهایی که توسط دولت شهید جمهور در حوزه فرهنگ مشغول به کار هستند باید با جدیت اهداف و آرمان‌های این شهید را ادامه دهند چون این کار بهترین بیعت با ایشان است.

صاحب‌خبر -

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی برای انقلاب ضایعه بزرگی است، گفت: شهادت سید شهید محرومان و تیم همراهش بسیار سخت و دشوار است. از شبی که خبر را شنیدم ناراحتی بسیاری را تحمل می‌کنم. فقدان آیت‌الله رئیسی بسیار سخت است. این شهید بزرگوار به شدت مردمی بودند. رئیس جمهور شهید، تمام دغدغه‌اش حل مشکلات مردم بود بنابراین در دل عموم مردم جا داشت. وی خادم امام رضا(ع) و مورد تایید حضرت آقا بود.

مدیرعامل سابق موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی درباره وجوه شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: شهید جمهور چهره و کلامی دلنشین داشت. تواضع او زبانزد بود. گواه این امر را در نشست‌هایی انتخاباتی ریاست جمهوری به خوبی دیدیم. او در مقابل هجمه‌هایی که به صورت ناجوانمردانه به او وارد شد با تواضع رفتار کرد. او هیچگاه حاضر نبود آبروی فردی را ببرد حتی اگر آن فرد به وی تهمت می‌زد اما ایشان با رفعتی مثال‌زدنی گذشت می‌کردند.

این کارگردان دفاع مقدس بیان کرد: اخلاق حسنه این شهید هم ناشی از همجواری ایشان با امام رضا (ع) بود چراکه وی سال‌ها خادمی امام رئوف را بر عهده داشت. من افتخار این را داشتم ماه رمضان سال گذشته در یک مراسم افطاری، خدمتشان باشم. خصلت نیکوی او به شدت همه را جذب کرد زیرا به هیچ وجه طوری رفتار نکردند که انگار مقام بالایی مملکتی دارند. وی به شدت با مهمان رفتار دوستانه داشتند و حاضران با فراغ بال حرف‌های خود را با رئیس جمهور مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: چند خاطره از آن دیدار دارم. ابتدا روی خندانی بود که ایشان در طول آن شب داشتند. دوم اینکه خود را جدا از حاضران نمی‌دانستند و هر آنچه دیگران هنگام افطار میل کردند، خوردند. ایشان وقتی با هر یک از ما رو‌به‌رو می‌شدند خود با روی خندان سوال می‌کردند چه مشکلی داریم زیرا نمی‌خواستند کسی حرف‌هایش را به خاطر خجالت یا ملاحظه‌کاری نزده باشد. در آن دیدار تلاش کردم دست مبارکشان را ببوسم اما سید شهیدان محرومان پرهیز می‌کردند.

بهمنی درایت شهید آیت‌الله رئیسی را مثال‌زدنی توصیف کرد و گفت: ایشان مشکلاتی که طی چند دهه در کشور به وجود آمده بود را با درایت بالا در سه سال برطرف کردند. برای نمونه تورم 60 درصدی را به 37 درصد رساندند. این موفقیت نشان‌دهنده این است وی با تمام وجود کار می‌کرد تا مشکلات کشور را حل کند.

این فیلمساز درباره اقدامات فرهنگی رئیس جمهور شهید هم اینگونه توضیح داد: ایشان فرهنگ را به دستان آقای اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و سینما را به دستان محمد خزاعی یک از نیروهای انقلابی کشور سپردند. سال اول کار این دوستان را چندان نمی‌توان به حساب آنها گذاشت چون اقدامات گروه قبلی را آنها برداشت کردند اما در ادامه به ویژه در سال گذشته شاهد یکی از نادرترین و بهترین جشنواره‌های فیلم فجر در کشور باشیم؛ جشنواره‌ای که در آن خبری از سیاهنمایی نبود. البته منظورم این نیست ضعف‌هایی وجود نداشت اما کل اتفاقاتی که رخ داد، مثال‌زدنی بود. اطمینان دارم اگر ایشان دو دوره ریاست جمهوری خود را طی می‌کردند سینمای ما به جایگاهی دست می‌یافت که در آن آموزه‌های انقلابی کاملا هویدا باشد.

<div id="video-display-embed-code_3454465"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4217371/3454465?width=400&height=300"></script></div>

وی تاکید کرد: نیروهایی که توسط دولت شهید جمهور در حوزه فرهنگ مشغول کار هستند باید با جدیت اهداف و آرمان‌های این شهید را ادامه دهند چون این کار بهترین بیعت با ایشان است. سینما و هنر ما هنوز برای رسیدن به جایگاه رفیع انقلابی مسیر زیاد برای طی کردن دارد. این مسیر نیز با چراغ راهی که شهید آیت‌الله رئیسی پیش روی ما قرار داده طی می‌شود. در همین رابطه حضرت آقا نیز تاکید کرده‌اند هیچ خللی نباید در مسیری که سید شهید محرومان در نظر گرفته بودند پیش بیاید.

بهمنی در انتها بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی به آرزوی خود که همان شهادت بود، رسیدند. امیدوارم ایشان در آن دنیا با ائمه و آقا اباعبدالله همنشین شوند. در خاتمه امیدوارم فردی که جای ایشان می‌آید مسیر ایشان را پیش گیرد.

انتهای پیام

نظر شما