شناسهٔ خبر: 66626439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد:

«تقریظ رهبری» بازتاب‌دهنده ارزش معنوی و محتوایی اثر است

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، در رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «دختر قالی‌باف» گفت: وقتی اثری یا مجموعه آثاری به توشیح و تقریظ مقام معظم رهبری می‌رسند یعنی آن اثر علاوه‌بر ارزش فرهنگی و هنری دارای ارزش معنوی و محتوایی بالایی است. چرا که معظم‌له آنچه را که تقریظ می‌فرمایند بر پایه اثرگذاری ساختاری و محتوایی کتاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از 10 کتاب تازه «نشر شاهد» و متن تقریظ رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بر کتاب «دختر قالی‌باف» عصر روز یکشنبه، 23 اردیبهشت به میزبانی سالن مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ محمد کرم‌اللهی، سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی هنری بنیاد شهید؛ محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی این بنیاد و خانواده شهید «گلابعلی حسین‌زاده» برگزار شد.

در این مراسم علاوه‌ بر رونمایی از کتاب «دختر قالی‌باف» از کتاب‌های «قالی کرمانی‌ها»، «نجیب»، «تپه رهایی»، «فرشته‌ای با بال‌های صورتی»، «مشتاق»، «رؤیای یک روز پاییزی»، «دلاور بی‌ترمز»، «پسر سرهنگ»، «ترجمه کتاب هر روز ساعت هفت و ده دقیقه» به زبان فرانسه در قالب مجموعه 10 اثر از تازه‌های انتشارات نوید شاهد رونمایی شد.

ارسالی/// تقریظ مقام معطم رهبری بر کتاب بازتاب دهنده ارزش معنوی و محتوایی بالای اثر است

فرهنگ ایثار برای پرداخت در اختیار اهل فضل قرار گیرد

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم در این مراسم با اشار به آنکه فرهنگ متأثر از شهادت، جهاد و ایثار مانند گنجینه‌هایی هستند که چون شمش‌های طلا در بانک مرکزی نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر بنا داریم از این گنجینه‌ها و مجموعه‌های ارزشمند استفاده کنیم باید مسیر استفاده از آن را در اختیار ادیبان، شاعران، نویسندگان و هنرمندان قرار دهیم؛ چرا که این افراد کسانی هستند که می‌توانند آن شمش‌های طلا را به‌عنوان ماده خام به زیورآلاتی درخشان بدل کنند که تلألؤ آن‌ها چشم هر فردی را خواهد نواخت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر آنکه ادبیات، موسیقی، تئاتر و سینما، انیمیشن و نظایری دیگر از تولیدات فرهنگی و هنری درست مانند همان زیورآلات ارزشمند هستند، تصریح کرد: یکی از همین آثار درخشان هنری کتاب «دختر قالی‌باف» است.

وی ادامه داد: وقتی اثری یا مجموعه آثاری به توشیح و تقریظ مقام معظم رهبری می‌رسند یعنی آن اثر علاوه‌بر ارزش فرهنگی و هنری دارای ارزش معنوی و محتوایی بالایی است. چرا که معظم‌له آنچه را که تقریظ می‌فرمایند بر پایه اثرگذاری ساختاری و محتوایی کتاب است. این کتاب نیز به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم ضمن تبریک به نویسنده این کتاب از تلاش‌های تمامی افراد و دست‌اندرکارانی که در مسیر طبع و نشر این اثر فعالیت کرده‌اند، تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد که این اثر بتواند سنگ بنا و مقدمه‌ای برای تولید آثاری بهتر، جریان‌سازتر و اثرگذارتر باشد.

70 اثر چاپ اول نشر شاهد در نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب

در بخشی دیگر از این مراسم، محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه گزارشی از نشر شاهد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پرداخت و گفت: امسال نشر شاهد با 300 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور پیدا کرده ‌است که در این ‌میان 70 اثر چاپ اول دیده می‌شوند و امروز شاهد رونمایی از 10 اثر آن‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: کتاب «دختر قالی‌باف» نیز اثری است درباره همسر بزرگوار یکی از شهدا که به قلم فرزند شهید نوشته شده ‌است و حال وقتی بعد از گذار سال‌ها شاهدیم که تمام این خانواده ذیل مجموعه خانواده ولایی تعریف می‌شوند، می‌توانیم حاصل این نگرش را در همین کتاب به‌ وضوح مشاهده کنیم.

ارسالی/// تقریظ مقام معطم رهبری بر کتاب بازتاب دهنده ارزش معنوی و محتوایی بالای اثر است

فضل و صلوات خداوند بر بانوی صبور و مقاوم

به گزارش ایکنا؛ کتاب «دختر قالی‌باف» روایت‌هایی از مقاطع مختلف زندگی شهید گلابعلی حسین‌زاده و همسرش را به قلم داود حسین‌زاده فضل، فرزند این شهید بزرگوار روایت می‌کند و توسط نشر شاهد منتشر شده‌است.

متن تقریظ مقام معظم رهبری به این شرح است:

«بسمه تعالی
فضل و صلوات خداوند بر بانوی صبور و مقاوم که در این کتاب معرفی شده است.»

این کتاب برای آشنایی با برش‌هایی از زندگی شهید «گلابعلی حسین‌زاده» از شهدای جهادگر جامعه کارگری کشور و همسر فداکار و صبورش تهیه شده است. البته بهانه نگارش این کتاب در ابتدا روایت مصائب همسر شهید بوده که در میانه کار نویسنده متوجه شده بدون گفتن از پدر، این کتاب چیزی کم دارد.

کتاب «دختر قالی‌باف» در 15 فصل روایت می‌شود که از جمله آنها می‌توان به «شفاخانه»، «آلاسکا»، «گلاب‌علی»، «اشک یتیم» و «اجازه پدر» اشاره کرد.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «هدفم از نوشتن این سطور زنده نگهداشتن و یادآوری نقش پررنگ و بی‌بدیل همسران شهدایی بود که که اگر در روزهای سخت و طاقت فرسا، استقامت و صبرشان نبود؛ راه شهدا ادامه پیدا نمی‌کرد و کربلا در کربلا می‌ماند. به امید آنکه فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و همسران صبور و با ایمان‌شان چراغ راه آیندگان باشد. ان‌شاء‌الله...»

انتهای پیام

نظر شما