شناسهٔ خبر: 66640773 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ دمای هوا تا ۴ درجه خنک‌تر می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور دو هشدار زرد از فعالیت سامانه وزش باد به نسبت شدید تا شدید، همراه با ناپایداری‌های همرفتی رگبار و رعدوبرق در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای و بارش رگباری طی امروز تا روز پنجشنبه در سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس بارش رگباری طی امروز به طور عمده در مناطق غرب و شمال استان بوده و فردا در نواحی شرق و جنوب مورد انتظار است، شدت وزش باد طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نقاط مستعد شرایط گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با ورود سامانه وزش باد به نسبت شدید تا شدید از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مستعد استان در شمال و شرق با گردوخاک محلی و کاهش دید همراه است.

وی گفت: طی این مدت تمام فعالیت سامانه مذکور مناطق استان به ویژه نیمه شرقی استان اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه را فرا می‌گیرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی و اختلال در مسیرهای مواصلاتی شرقی استان، اظهار کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات ناشی از باد توصیه می‌شود.

وی درباره صدور دومین هشدار سطح زرد همراه با ناپایداری‌های همرفتی رگبار و رعدوبرق از امروز تا اواخر وقت فردا در استان، افزود: وقوع رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در نقاط مستعد طی امروز نقاط مستعد غرب، مرکز و شمال استان به ویژه شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، برخوار (دولت آباد)، سمیرم، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نطنز، نجف آباد را فرا می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: ناپایداری‌های همرفتی و رگبارهای بهاری در روز سه‌شنبه نیز مناطق جنوب و شرق استان به ویژه سمیرم، کوهپایه، نائین، ورزنه، چوپانان، خور و بیابانک و انارک را در بر می‌گیرد.

وی نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بارش تگرگ و لغزندگی معابر عمومی هشدار داده و گفت: احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، لزوم ممنوعیت چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی بر اثر بارش تگرگ تاکید می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه میانگین دما طی ۲۴ ساعت آینده دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما