شناسهٔ خبر: 66818726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهدی باصولی مطرح کرد؛

اهمیت فعالیت‌های جهادی در نظام فکری آیت‌الله شهید رئیسی

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه تعابیر رهبر معظم انقلاب در مورد شهید آیت‌الله رئیسی، بهترین روش شناخت شخصیت این شهید بزرگوار است، گفت: ایشان جهادگران را به صورت ویژه به تفکر و تأمل در مورد موضوع جهاد و اینکه کار جهادی دارای چه ویژگی‌هایی است، تشویق می‌کردند.

صاحب‌خبر -

مهدی باصولیمهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با ایکنا، به تبیین شخصیت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پرداخت و اظهار کرد: شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان را خدمت مقام معظم رهبری و تمامی ملت شریف ایران که در سوگ شهدای خدمت نشسته‌اند، تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم همگی ما بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

باصولی ادامه داد: در رابطه با شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی هیچ تعبیری زیباتر از تعابیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ایشان بیان فرمودند، وجود ندارد. چنانچه به متن پیام مقام معظم رهبری که در رابطه با شهادت آیت‌الله رئیسی صادر کردند، دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که تعابیری همچون خستگی‌ناپذیری، مردمی و پرتلاش بودن، مغتنم، مخلص و صمیمی بودن از جمله تعابیری هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهید آیت‌الله رئیسی به کار بردند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: هر کدام از این تعابیر مقام معظم رهبری در رابطه با شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی مفاهیم عمیقی دارند که باید به صورت جداگانه به آنها پرداخته شده و ابعاد هر کدام از این مفاهیم استخراج شود تا بتوانیم ابعاد شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی را به صورت کامل‌تر بشناسیم.  

وی در ادامه افزود: تحقیق و پژوهش دقیق بر روی هر یک از این تعابیر نورانی که از لسان مقام معظم رهبری بیان شده است، می‌تواند مدل شخصیت جهادی شهید آیت‌الله رئیسی را به صورت کامل برای همگان تبیین کند.   

باصولی به چگونگی تربیت نیرو‌های جهادی و ترویج فرهنگ جهادی در کشور پرداخت و اظهار کرد: بنده و همکارانم این افتخار را داشتیم که در مراسم سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۱ خدمت شهید آیت‌الله رئیسی باشیم. ایشان در این مراسم به سخنرانی در رابطه با جهاددانشگاهی و مأموریت‌های آن پرداختند که بسیار تأثیرگذار و مهم بود.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با توجه به فرمایشات خود، اعتقاد عمیقی به جهاددانشگاهی داشتند. ایشان در بیانات خود در رابطه با مجموعه جهاددانشگاهی این‌گونه عنوان کردند که جهاددانشگاهی مؤثرترین گام‌ها را در راستای استقلال و خودکفایی کشور برداشته و مجموعه‌ای است که شعار ما می‌توانیم را به خوبی محقق کرده است.

وی با بیان اینکه ایشان جهادگران را به صورت ویژه به تفکر و تأمل در مورد موضوع جهاد و اینکه کار جهادی به چه صورت است، تشویق می‌کردند، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در همان جلسه مأموریت‌‎هایی را برای جهاددانشگاهی ترسیم کردند. ایشان بر ترکیب فعالیت‌های جهادی با مأموریت‌هایی که برای توسعه کشور مد نظر است، تأکید داشتند.

باصولی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی بر توسعه کشور در کنار فعالیت‌های جهادی به صورت کلان تأکید داشتند، اظهار کرد: پیگیری این مسئله از سوی جهادگران باعث می‌شود که قدم‌هایی که در جهت توسعه کشور برداشته می‌شود، محکم‌تر، سریع‌تر و تأثیرگذارتر باشد.  

انتهای پیام

نظر شما