شناسهٔ خبر: 66469161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به نقش مهم معلمان و کارگران در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور برلزوم تکریم و تامین مطالبات این دوقشر مهم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از گناهان و با اشاره به روز شوراها اظهار داشت: شوراها پس از انقلاب اسلامی، پل ارتباطی بین مردم و دولت‌های مختلف بوده‌اند و خوشبختانه تا حدودی برای پیشرفت و توسعه و خدمت به مردم در مناطق محروم زحمت کشیده‌اند اما باید تلاش خود را بیشتر کرده تا رضایت خدا و مردم را کسب کنند تا کشور به آرمان‌های متعالی خود برسد.

وی در ادامه با گرامی‌داشت روز خلیج فارس تصریح کرد: بی‌تردید خلیج فارس همواره جزو خاک میهن اسلامیمان بوده است و یک نگین و نماد تفکیک‌ناپذیر از خاک جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه نیز به نامگذاری روز کار و کارگر اشاره کرد و افزود: قشر کارگر برای پیشرفت و عمران و توسعه کشور زحمات بی‌وقفه کشیده و اگر کارگر نباشد کشور دچار رکود اقتصادی و عمرانی می‌شود پس باید قدر آن را دانست و دولت نیز مایحتاج آنها را از لحاظ بیمه و مسکن مهیا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران شاید از لحاظ درآمدی نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را به خوبی تامین کنند و حقوقشان کافی و در شان آنها نیست و با مشکلات اساسی در معیشت رو به رو هستند، پس باید تمهیداتی از سوی دولت‌ها برای مسکن و معیشت آنها درنظر گرفته شود تا آنها بتوانند حداقل دغدغه اجاره‌نشینی را نداشته باشند.

ماموستا کلشی‌ نژاد در ادامه نیز با تبریک روز معلم و تسلیت شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری بیان کرد: استاد مطهری از شخصیت‌های بزرگ و مغز متفکر و دانشمند، فیلسوف و فقیه بود اما دشمنان او را به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه شوم دشمنان منحوس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون که همواره از سوی استکبار تغذیه شده‌اند این بود که مغزهای متفکر و دانشمندان را در بلاد اسلامی از بین ببرند تا آنها همیشه محتاج و مستعمره غرب باشند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه اظهار داشت: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، علمای بزرگی همچون آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی و دانشمندان هسته‌ای را که سبب پیشرفت علمی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور بودند با کمال قساوت به شهادت رساندند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شقاوتمندان تاریخ بشریت همواره از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شوند پس آنها هیچ زمانی خواستار پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی نیستند بلکه می‌خواهند مردم دنیا تحت سلطه آنها باشند و آنها مدیریت جوامع را بر دست بگیرند.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: بی‌تردید معلم جایگاه و نقش حیاتی در جامعه دارد و با توجه به اینکه روز شهادت آیت‌الله مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است، به این سبب است که معلمان نقش فراوانی در شکل‌دهی جوامع بر عهده داشته و در توسعه شخصیت و ارزش‌های اخلاقی جامعه نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه معلمان ستون‌های اصلی جامعه هستند، تصریح کرد: معلمان به سبب منزلت بالایی که درجوامع دارند باید به آنها احترام گذاشت.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه خطبه‌ها با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: ایشان از سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) بوده و از لحاظ علمی سرآمد دوران خود بودند و اهل‌سنت نیز احترام خاصی به ایشان قائل هستند و حتی ابوحنیفه فرمود که شخصی عالم‌تر و باسوادتر از امام صادق(ع) ندیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: امام جعفرصادق(ع) شخصیتی بود که تأثیر بسیاری در نشر دین مبین اسلام داشته و هم اکنون شاگردان ایشان در اقصی‌نقاط دنیا مشغول بسط و توسعه فرهنگ انسان‌ساز اسلام هستند.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه نیز با اشاره به موضوع حیا در جامعه اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود بزرگترین چیز در جامعه حیا است که اگر وجود نداشته باشد هر کاری در آن جامعه رواج یافته و ایمان و فضائل اخلاقی از بین می‌رود و دیوارهای محکم جامعه فرو می‌پاشد و دنیا را به سوی نابودی می‌کشاند. حیا جزو زیبایی و فضائل جامعه است و باید سیره پیامبر(ص) را در حیا به عنوان الگوی بشری قرار داد.

 

 

 

نظر شما