شناسهٔ خبر: 66583024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام‌جمعه چهاربرج:

آمریکا در جنگ غزه مستأصل شده است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: تحرکات و عقب‌نشینی‌های آمریکا در منطقه نشانه‌ای از درماندگی و استیصال آمریکا در جنگ غزه است.

صاحب‌خبر -

آمریکا در جنگ غزه مستأصل شده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و با تأکید بر اینکه نباید از دهه پرنور کرامت غافل شویم، اظهار کرد: اسلام آمد و به دختران و زنان ارزش داد و جایگاه اصلی زن را نمایان کرد.

امام‌جمعه چهاربرج به سفر بارزانی به ایران و پیام‌های این سفر اشاره کرد و افزود: کارشناسان معتقدند رایزنی‌های بارزانی با مقام‌های ارشد ایرانی، نشان می‌دهد دو طرف اراده کرده‌اند روابط دوجانبه تقویت شود و این حرکت چشم‌انداز نوینی برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین ترسیم خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت این سفر، گفت: اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق، مبارزه مؤثر با تحرکات تروریستی گروهک‌ها، مقابله با تحرکات ضدایرانیِ صهیونیست‌ها، توسعه همکاری‌های اقتصادی – تجاری و کمک ایران به حل بحران سیاسی اقلیم کردستان از جمله مواردی است که ناظران تحولات منطقه در مورد این سفر بیان کرده‌اند.

آمریکا در جنگ غزه مستأصل شده است

جلالی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در جنگ غزه مستأصل شده است، تصریح کرد: درخواست جدید نمایندگان کنگره آمریکا برای توقف فروش تـسـلـیـحـات به رژیم غاصب، فریبکاری آمریکا در تحریم یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی و شکست زودهنگام واشنگتن در دریای سرخ از نشانه‌های این موضوع است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: همه جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه نیز با حمایت همه‌جانبه سیاسی و نظامی آمریکا ادامه یافته و رژیم اشغالگر قدس هرگز بدون این حمایت‌ها قادر به تداوم این جنایات نبود.

وی با اشاره به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی از دریای سرخ، گفت: بسیاری از منابع عقب‌نشینی ناو آمریکایی از دریای سرخ را نشانه بارز شکست عملیات دریایی آمریکا در دریای سرخ علیه یمنی‌ها ارزیابی کرده‌اند.

مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت

جلالی در ادامه به حمله به رژیم غاصب صهیونیستی توسط عضو جدید شبکه مقاومت اشاره و اظهار کرد: اولین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به نام «سرایا الاشتر» به شرکت حمل‌ونقل زمینی «تراک نت» در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و باعث تعجب بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: یکی از نخستین پیام‌های این حمله اعلام موجودیت مقاومت اسلامی بحرین و انجام حمله از سوی آن علیه اراضی اشغالی، آشکارشدن بنیان‌های سُست توافق ابراهیم و عادی‌سازی روابط برخی دولت‌های عربی با رژیم اشغالگر قدس باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود که این گروه مقاومت همچون گروه مقاومت یمن، ظرف مدت کوتاهی به‌واسطه جذاب بودن ایده محوری خود که همان مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست و قدرت‌های غربی و استکباری است، بتواند قدرت قابل‌ملاحظه‌ای را پیدا کند.

جلالی با اشاره به اینکه تحقق این موضوع می‌تواند دستِ محور مقاومت در سطح منطقه را تقویت و باعث نگرانی رژیم‌های مرتجع عرب و البته حامیان غربی – صهیونیستی آن‌ها شود، گفت: تحقق این موضوع در کلیت خود از تغییر کریدورهای قدرت در منطقه غرب آسیا و کلیت خاورمیانه نیز حکایت دارد.

بهشت؛ ثمره تقوا است

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین با بیان اینکه ثمره تقوا بهشت و همنشینی با صلحا، شهدا، علما، انبیا، اوصیای الهی است، اظهار کرد: تمام دعاها به این ختم می‌شود که خدایا ما از آتش جهنم رهایی بده و اهل بهشت قرار بده.

وی هم چنین با اشاره به داستان عبرت‌آموز «باعر» و با بیان اینکه گناه موجب می‌شود انسان قابلیت خدمتگزاری آستان اهل‌بیت علیهم‌السلام را همانند این شخص از دست بدهد، افزود: گناه، باعث می‌شود که انسان مطرود درگاه شود.

نظر شما