شناسهٔ خبر: 66466529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت ارومیه :

معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند و جامعه‌ای که معلمان خود را ارج می‌نهد و در رشد و توسعه آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، موفق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    ماموستا مامد کلشی‌نژاد، در مراسم گرامیداشت شهادت استاد شهید مطهری اظهار کرد: شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، شخصیتی برجسته و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران و از چهره‌های مهم فکری و فرهنگی در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی بودند.


وی ادامه داد: شهید مطهری به عنوان یک روحانی شیعه، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی بودند و در زمینه‌های فقه و اصول نیز صاحب‌نظر بودند.


ماموستا کلشی نژاد تصریح کرد: شهید مطهری آثار فراوانی در زمینه‌های مختلف دینی و فلسفی به رشته تحریر درآورده‌اند که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان منابع مهم در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به عنوان «معلم شهید» در ادبیات نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شوند افزود: شهید مطهری نقش مهمی در تبیین و ترویج اندیشه‌های اسلامی داشته‌اند و  با تلاش و مجاهدت فراوان در تمامی رشته‌های معارف اسلامی، صاحب‌نظری ژرف‌اندیش و محققی دقیق بودند و در حوزه‌هایی همچون فلسفه، فقه و اصول در قله اجتهاد قرار داشتند.

کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نیز علاقه زیادی به شهید مطهری داشتند و پس از شهادت ایشان فرمودند که «فرزند عزیزی را که پاره تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری همچنان الهام‌بخش نسل‌های مختلف در ایران و جهان اسلام است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به جایگاه و منزلت معلمان در جامعه یادآور شد: معلمان نقشی حیاتی در شکل‌دهی آینده جوامع ایفا می‌کنند. آن‌ها نه تنها دانش و مهارت‌های ضروری را به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند، بلکه در توسعه شخصیت و ارزش‌های اخلاقی دانش‌آموزان نیز نقش دارند.

 
وی اضافه کرد: جایگاه و منزلت معلم در جامعه، به‌عنوان پرورش‌دهندگان ذهن‌های جوان و راهنمایانی برای یادگیری مادام‌العمر، باید به شدت مورد تقدیر و احترام قرار گیرد.


کلشی‌نژاد گفت: جامعه‌ای که معلمان خود را ارج می‌نهد و در رشد و توسعه آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌تواند انتظار داشته باشد که نسل‌های آینده‌ای موفق، مسئول و متعهد را پرورش دهد و معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به روابط بین دانش‌آموزان و معلمان عنوان کرد: روابط بین معلم و دانش‌آموز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند تأثیر عمیقی بر فرآیند یادگیری و رشد شخصیتی دانش‌آموزان داشته باشد. این روابط بر پایه احترام متقابل، اعتماد و درک مشترک بنا شده و محیطی را فراهم می‌کند که در آن دانش‌آموزان احساس امنیت و پذیرش می‌کنند.

نظر شما