شناسهٔ خبر: 66457541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برلزوم الگو گیری معلمین و اساتید علمی جامعه اسلامی ایران از نوع رفتار و زندگی شهید مطهری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام علیرضا رضوی   در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: علت اینکه روز شهادت شهید مطهری(ره) را به‌عنوان روز معلم نامگذاری کردند این است که کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت هستند، باید مثل شهید مطهری مطالب شان مفید، به روز، همه فهم و مورد نیاز جامعه باشد و در جهت تربیت انسان‌ها حرکت کنند.

وی ادامه داد: نوع رفتار و زندگی شهید مطهری الگویی برای همه معلمین و اساتید علمی جامعه اسلامی ایران است و یکی از خصوصیات بارز این استاد حوزه این بود که نسبت به چیزی که احساس مسئولیت می‌کرد تا عمق مسئله می‌رفت، چون آن را تکلیف خود می‌دانست و بازتاب آن هرچی بود باید آن مسئله را حل و یا انجام می‌داد و به بیان دیگر در این مورد احساس تکلیف می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: هنگامی که به نوارهای صوتی شهید مطهری گوش می‌کنیم صراحت لهجه و سخن گفتن با عشق و شوق در کلام او موج می‌زند.

وی یادآور شد: استاد مطهری حتی برای کودکان، دین و مسائل دینی را با زبان کودکانه در کتابی در قالب کتاب داستان راستان بیان نموده و مسائل اعتقادی را برای اهل فن و دانشمندان عمیق بیان می‌کرد و لذا عمل به تکلیف از مهم‌ترین مولفه‌های شهید مطهری بود.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: عمده احساس تکلیف همان روحیه‌ای است که در تک تک افرادی که پا به این عرصه می‌گذارند وجود داشته باشد و در مقابل تمامی بی‌مهری‌ها ثابت قدم باشند، مرحوم علامه جعفری نیز تأکید داشت که «مهم‌ترین بلای بشریت احساس بی‌مسئولیتی است».

وی تأکید کرد: باید به طلبه بودن خودمان افتخار کنیم و اگر طلبه احساس افتخار نکند، ناامید می‌شود و روحیه طلبگی خود را می‌بازد و دیگر هم احساس تکلیف نخواهد کرد.

وی یادآور شد: انسانی که احساس مسئولیت بکند در برابر مشکلات مقاومت می‌کند، همچنین اگر طلبه مسائل مربوط به امور تربیتی را رعایت کند و نسبت به این مسئله مهم دقیق‌تر باشد، با اینکه شاید جواب آن دیر بازده باشد، اما نتیجه‌ای بهتر و تؤام با موفقیت را به دست خواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: خداوند تبارک وتعالی در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «إنَّ رَحمَةَ اللهِ قَریبٌ مِنَ المُسلِمین» این آیه به ما امر می‌دهد که اگر تقوا پیشه کنیم و صبرکنیم، قریب محسنین خواهیم بود و اگر بخواهیم که وارد رحمت الهی بشویم باید دلشکسته باشیم.

در پایان این مراسم از طلاب برگزیده و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ماکو تجلیل و حکم مدیریت خانم محمدی در این مدرسه علمیه به وی اعطا شد.

نظر شما