شناسهٔ خبر: 67212989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دومین دوره جایزه ملی داستان کوتاه رازان برگزار می‌شود

کامیار زادفر

دبیر دومین دوره جایزه ملی داستان کوتاه رازان گفت: این دوره با موضوع زندگی در شهرهای صنعتی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

یوسف نیک‌فام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این جایزه، ایجاد فضایی پویا و رقابتی بین علاقه‌مندان داستان‌نویسی در کشور و تولید محتوای ارزشمند است.

وی اضافه کرد: اولین دوره جشنواره، بازتاب خوبی در بین اهالی داستان در کشور داشت و با وجود اینکه از نظر تبلیغات و ارتباط با رسانه‌ها برنامه‌ریزی خوبی انجام نشده بود، ولی استقبال خوبی از طرف نویسندگان صورت گرفت و حدود ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسید.

دبیر جشنواره رازان با بیان اینکه این جشنواره کاملا به صورت مستقل انجام می‌شود افزود: تاکنون هیچ حمایتی از طرف نهادهای دولتی برای جایزه رازان دریافت نشده است. کمک‌های مادی و معنوی انجمن‌ها و نهادهای غیردولتی و افراد دلسوز فرهنگی، ضامن بقای جایزه است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین اصل برای استمرار جشنواره، استقبال داستان‌نویسان است گفت: انتخاب موضوعی خاص برای نویسنده‌ای که تبحر داشته و از نظر توان فنی به مهارت رسیده باشد، موجب محدودیت و سختی کار نیست. نویسنده حرفه‌ای حتی اگر کار سفارشی نیز انجام دهد، با مهارت و دانش خود می‌تواند اثری ارزشمند خلق کند.

نیک‌فام اضافه کرد: مشتاق بودیم بخش آزاد نیز در این دوره داشته باشیم، اما به دلیل شرایط موجود و محدودیت‌های اعتباری و مالی، مقدور نشد ولی امیدواریم در دوره‌های بعدی این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه نتایج این رویداد، شهریورماه اعلام می‌شود افزود: داوران این دوره از رویداد، رضا مهدوی هزاوه، غلامرضا رمضانی و محمد صالح علا هستند. ترکیب داوری به گونه‌ای است که می توان وجوه مختلفی از ادبیات را به گفت و گو گذاشت.

دبیر جشنواره رازان با بیان اینکه تمامی مردم از سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند گفت: ۱۵ اثر منتخب در کتاب جایزه رازان، در مهر سال جاری به چاپ می‌رسد.

وی با بیان اینکه هر داستان نباید بیشتر از سه هزار واژه باشد تاکید کرد: داستان‌های ارسالی نباید در نشریات، کتاب یا فضای مجازی منتشر شده باشند و هر فرد مجاز به ارسال تنها یک اثر است.

نیک‌فام در پایان تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند داستان کوتاه خود را تا بیستم تیر ماه به آدرس faslnamehrazan@gmail.com یا به شماره ۰۹۳۵۲۲۸۰۱۸۱ ارسال کنند.

به گفته وی، این رویداد به همت فصل‌نامه رازان و روزنامه وقایع استان که از نشریات استان مرکزی هستند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما