شناسهٔ خبر: 66416266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

۵۱ هزار گروه فعال جهادی شناسنامه دار در کشور داریم

رئیس سازمان بسیج سازندگی: رئیس سازمان بسیج سازندگی اقدامات جهادگران در سال گذشته را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری برنامه های محوری و ملی جهاد خدمت که صبح امروز برگزار شد، گفت: در جنگ ترکیبی به ظاهر امپراتوری غرب و استکبار همه باید جای خود را پیدا کرده و به وظایف خود عمل کنیم که اصحاب رسانه به وظیفه خود عمل می کند.

وی با اشاره به شعار محوری امسال برای بسیج سازندگی گفت: همه باهم بسیج خدمت رسانی شعار امسال است. شعار امسال سه جنبه را دنبال می کند، اول همه با هم که براساس راهبرد شعار امسال است، دومین جنبه این شعار بسیج است.بسیج مردمی ترین، تشکیلات انقلابی است و الگویی برای بلاد اسلامی شده است بسیج مولود انقلاب و ابر حلقه میانی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج در ساختار بسیج محدود نشده و بسیج گام دوم به همه ظرفیت‌ها می پردازد. اگر قرار است مشارکت تولید اتفاق بیفتد بدون بسیج به نتیجه نخواهد رسید.جنبه دیگر این شعار خدمت رسانی است. خدمات رسانی به ولی نعمتان انقلاب است توسط کسانی ‌که برای خودشان کیسه سیاسی و اقتصادی ندوخته اند و خود را وقف مردم کرده اند چه کارت بسیج داشته باشند و چه نداشته باشند. ما مردم را به اسلام با عمل و ایمان خودمان دعوت می کنیم نه با گفتار تنها.بسیج ابر حلقه میانی متشکل از حلقه های متعدد است و بدون بسیج حلقه های میانی معنا ندارد.

وی ادامه داد: ما در جهاد خدمت رسانی به جهاد امید آفرینی کمک می کنیم. دشمن با هزینه های زیاد فضا را مسموم می کند. در فتنه کبیر دو سال گذشته ۵۰ یا ۶۰ هزار دروغ را منتشر کردند تا فتنه زن زندگی آزادی را جا بیاندازد. ما هم در این سو فعالیت می کنیم و دستمان خیلی پر است اگر دشمن یک سقف خراب بر سر یک پیرزن را نشان می دهد ما در سال گذشته ۱۱ هزار خانه برای ایتام و محرومان فقط بسیج سازندگی ساخت؛ یعنی ۱۱ هزار خبر امید آفرین. ویژگی دیگر خدمت رسانی جهاد تبیین است.

سردار زهرایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ما دو قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی داریم در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در گسترش کمی ۱۱ هزار گروه جهادی به ما پیوستند. در سامانه اطلاع الان بیش از ۶۲ هزار گروه جهادی ثبت هستند، اما به دلایلی از جمله نداشتن مجوز و ... در حال حاضر ۵۱ هزار گروه فعال جهادی شناسنامه دار در کشور داریم.

وی ادامه داد: در گسترش کیفی اقشار تخصصی را پای کار آوردیم و در هفته بسیج سازندگی مدرسه ای که مدرسه جهاد است و رویکرد آموزشی دارد رونمایی می شود. رزمایش جهادگران که به صورت قشری و عام برگزار شد اثرات خوبی بر جای گذاشت.

سردار زهرایی با اشاره به جشنواره جهادگران گفت: این جشنواره در ۳۱ استان و ۴۴ نقطه برگزار شد. یادواره شهدای جهادگر برگزار شد که البته این موضوع هنوز در دل ما مانده است و به نتیجه هم نمی رسیم و از مجلس درخواست می کنیم اصلاحیه قانون بسیج سازندگی که برای شهدای جهادگر است را در صحن مطرح کرده و تصویب کنند و این عزیزان را شهید خدمت معرفی کنند.در جهیزیه ۳۴ هزار جهیزیه تهیه و اهدا شده ۴ میلیون بسته معیشتی تهیه و اهدا شده است. اگرچه این مسکن ضروری است اما ما موضوع اشتغال را هم دنبال می کنیم بیش از ۲۰ هزارپروژه سازندگی در سال گذشته اجرا شد و ۲۹۰۰ آزادی زندانی هم اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به همکاری بسیج سازندگی با دستگاههای مختلف ادامه داد: در پروژه آبرسانی از بیش از ۷ هزار روستا ‌که برای آبرسانی بود بیش از ۳ هزار روستا را به ما واگذار شد و امسال بیش از هزار روستا آبرسانی شده است. یکی دیگر از اقدامات ما کمک در بحران ها است. در سیل سیستان و استان‌های جنوب کشور قرارگاه بلافاصله فعال و تجهیزات و امکانات گروه‌های جهادی به منطقه اعزام شد و خدمت رسانی انجام شد.

وی ادامه داد: از زلزله سرپل ذهاب تا سیل ۲۴ استان در سال ۹۸ اولین کسانی که به منطقه وارد و از آخرین نفر خارج شدند جهادگران بودند.

سردار زهرایی با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: در این قرارگاه هم طرح های اشتغال زایی داریم و هم یک سری طرح اشتغال داریم ما به دولت در سال گذشته تعهد اشتغال دادیم ۱۲۳ هزار شغل در سال گذشته ایجاد شد.۳۰ هزار فرصت شغلی از طریق صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شد و ۲۷ هزار فرصت شغلی در واحدهای صنعتی ایجاد شد و بیش از هزار مانع زدایی در این بخش اتفاق افتاده است ۵ هزار اشتغال در شر‌کت های دانش بنیان صورت گرفته است. بخشی از تسهیلات تبصره‌های اشتغال که امسال به عنوان تبصره دو در بودجه آمده است در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت و اشتغال توسط این تسهیلات ایجاد شد ده دهکده اقتصاد مقاومتی نیز در سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به برنامه های ملی گفت: حلقه های میانی را با محوریت قرارگاه جهادی و وزارت راه و شهرسازی به صورت کارگاهی آموزش خواهیم کرد. انشالله با حضور رییس جمهور افتتاح پروژه های محرومیت زدایی اتفاق خواهد افتاد هر جمله بیش از ۵ هزار پروژه از آبخیز تا جالیز و پروژه های درمانی. جشنواره ملی جهادگران از دیگر برنامه های ما در هفته بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/

نظر شما