شناسهٔ خبر: 66707798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پوتین: برنامه‌ای برای تصرف خارکیف نداریم

رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی در چین گفت که ارتش این کشور برنامه‌ای برای تصرف خارکیف ندارد.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در شرایطی که پیشروی‌های ارتش روسیه در مناطق شمال شرق اوکراین ادامه دارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک کنفرانس خبری در شهر «هاربین» چین گفت که ارتش کشورش برنامه‌ای برای تصرف خارکیف ندارد.

پوتین گفت: «روسیه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تصرف خارکیف ندارد در حالی که مسکو مجبور به ایجاد یک منطقه امن برای جلوگیری از حملات توپخانه‌ای به مناطق مسکونی در بلگرود است.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تصریح کرد که قبل از شروع درگیری‌های شدید در اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آن کشور در تماس بوده است. او درباره مذاکرات احتمالی با اوکراین گفت: «روسیه باید بفهمد که در اوکراین می تواند با چه کسانی معامله کند و به چه کسانی اعتماد کند، وضعیت در حال تجزیه و تحلیل است.»

او همچنین تصریح کرد که چین صادقانه به حل و فصل بحران اوکراین متعهد است. پوتین همچنین اضافه کرد: «روسیه و چین مصمم به حمایت از شکل گیری جهان چند قطبی هستند؛ در عصر کنونی باید به دنبال مصالحه بود.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تحریم‌ها علیه کشورش پرداخت و تصریح کرد کشورهای اروپایی در ارتباط با تحریم‌ها وابستگی خود به آمریکا را تأیید می‌کنند. او همچنین تأکید کرد که ذخایر ارز دلار روندی رو به کاهش خواهد داشت.

نظر شما