شناسهٔ خبر: 66420046 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد:

جلوگيري از نابودي 27 هزار شغل/ افتتاح چندين دهکده اقتصاد مقاومتي

صاحب‌خبر -
جلوگيري از نابودي 27 هزار شغل/ افتتاح چندين دهکده اقتصاد مقاومتي

خبرگزاری آریا-مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان این که  از ایجاد 123 هزار شغل در سال گذشته توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت:  در هفته بسیج سازندگی چندین دهکده اقتصاد مقاومتی افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار آریا ، سردار زهرایی طی نشست خبری در تشریح اقدامات سال گذشته این سازمان و برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: شعار امسال هفته بسیج سازندگی «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» است و این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند.
وی در این باره توضیح داد:  بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است، بسیج نه از انقلاب و نه از مردم، جداشدنی است و اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی در خصوص ، اقدامات سازمان در سال گذشته تصریح کرد:  بیش از 33 هزار مسکن از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شد که 11 هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود.
سردار زهرایی همچنین با بیان اینکه بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است، گفت: با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.
وی

با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی سال جاری، از مدرسه جهاد رونمایی خواهد شد، گفت: برگزاری اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت»، از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی  با اشاره به تعهد بسیج سازندگی به دولت در زمینه ایجاد اشتغال، گفت: سازمان بسیج سازندگی طی سال گذشته 123 هزار اشتغالزایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است؛ 30 هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و بسیج صنعت در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و احیای واحد‌های صنعتی گفت: طی سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی 27 هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.
سردار زهرایی در ادامه با بیان اینکه تاکنون  10 دهکده اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است گفت: چندین دهکده  اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی امسال افتتاح خواهد شد.
وی تصریح کرد: سیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته 5 هزار مورد اشتغالزایی انجام داد.

نظر شما