شناسهٔ خبر: 66393031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باحضور نمایندگان ۲۰ کشور

آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان

اجلاس مجمع گفتگوی همکاری کشورهای آسیا با حضور نمایندگان ۲۰ کشور در اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در آغاز این اجلاس گفت: دومین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی با محوریت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری بین اعضا در اصفهان آغاز شد. پ

حجت اله کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این اجلاس دو روزه ۲۰ نماینده از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی ازجمله امارات، قطر وعربستان حضور دارند.

وی در ادامه افزود: در دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشور‌های آسیایی به جز مباحث تعاملات بازرگانی و تجاری بین کشور‌های آسیایی در زمینه موضوعاتی در ۵ بخش اصلی شامل سرمایه گذاری، فناوری و انتقال تکنولوژی، گردشگری، اقتصاد پایدار، کشاورزی و امنیت غذایی بحث وتبادل نظر می شود .

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هدف مهم از میزبانی اصفهان ایجاد فرصت های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین امکان آشنایی و تعامل بیشتر با فعالان اقتصادی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا افزود:بمنظور شبکه سازی در حوزه سرمایه گذاری است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11056488"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218875/11056488?width=600&height=350"></script></div>

کشانی، کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان را از موضوع های مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD دانست و افزود: توسعه پایدار یکی از موضوعاتی است که به آن پرداخته می‌شود؛ اصفهان به لحاظ صنعتی رشد کرده اما بسیار به محیط زیست آن آسیب زدیم درحالی که بسیاری از مناطق جهان از ما صنعتی تر هستند اما این سطح از آلودگی زیست محیطی را نداشتند.

حمید بن سالم رئیس اتاق بازرگانی امارات هم در این اجلاس گفت: این اجلاس فرصت خوبی را در اختیار بخش خصوصی کشورها قرار می‌دهد تا با شبکه سازی بتوانند توسعه مناسبات اقتصادی را رقم بزند.
دبیر کل مجمع گفتگوی همکاری های آسیا هم گفت: آینده خوبی در انتظار بخش خصوصی کشورهای آسیایی برای رونق تجارت و همکاری های اقتصادی است و از صاحبان صنایع اصفهان تشکر می شود که شرایط حضور بخش خصوصی کشورها را فراهم کرده  است.
بن چای افزود:این مجمع باعث می‌شود صدای بخش خصوصی در دولت ها بهتر شنیده شود.
دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دراین رویداد آسیایی گفت: تا کنون بیشتر روابط بین کشورهای آسیایی سیاسی و فرهنگی فراهم بوده واکنون با ابتکارات این مجمع و اتاق ایران و اصفهان شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه روابط اقتصادی فراهم است.

استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ به صورت برخط بود. مجمع همکاری‌های آسیایی (ACD) یک سازمان دولتی بین‌المللی پایه‌گذاری شده در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۲ است.

از اهداف اصلی این سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی در قاره آسیا است. ایده اصلی تأسیس یک اتحادیه آسیایی را نخست وزیر تایلند مطرح کرد.

اعضا اصلی این سازمان اتاق‌های بازرگانی کشور‌های کویت، پاکستان، هند، بحرین، سریلانکا، ترکیه، اندونزی، تایلند، چین و ژاپن هستند. هم اکنون ریاست مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) با ایران است.

آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان آغاز به کار اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان

نظر شما