شناسهٔ خبر: 65717923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز عملیات آبرسانی به ۲ شهر و ۲۲ روستای بندرعباس و خمیر

عملیات طرح بزرگ آبرسانی به ۲ شهر علوی و تازیان و ۲۲ روستای شهرستان‌های بندرعباس و خمیر امروز با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مراسم کلنگ زنی این طرح آبرسانی که در بخش مرکزی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به حجم عملیات انجام شده، پیش بینی کرد: این طرح بتواند مشکلات کمبود آب این مناطق را مرتفع کند.

عبدالحمید حمزه‌پورمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان در تسهیل این طرح بزرگ آبرسانی و دریافت مجوز خرید تضمینی آب گفت: این طرح با هدف تامین آب پایدار برای جمعیتی افزون‌بر ۳۱ هزار نفر در ۲ شهر تازیان و علوی و ۲۲ روستا طراحی شده است.

حمزه‌پور، با بیان اینکه برای اجرای این طرح بودجه‌ای معادل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، افزود: در اجرای این طرح، ۵۴ کیلومتر خط انتقال اجرا و یک باب مخزن هزار مترمکعبی نیز احداث می‌شود که ۲۸ کیلومتر از لوله‌های خط انتقال آن از محل مشارکت‌های اجتماعی تامین شده است.

به گفته وی، این طرح‌ها در قالب پنج پیمان در حال اجرا بوده که بخشی از آن نیز تکمیل و عملیات باقی‌مانده در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: منابع آبی مورد نیاز این مناطق از خط انتقال آب شیرین‌کن خلیج‌فارس تامین خواهد شد و با تکمیل این طرح، وضعیت آب مناطق یادشده پایدار خواهد شد.

نظر شما