شناسهٔ خبر: 67262015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزش باد و بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید و بارش‌های رگباری از بعدازظهر امروز /چهارشنبه/ مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین سلطانی روز چهارشنبه افزود: آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون صاف تا کمی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و بارش های رگباری و وقوع رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناپایداری های جوی در استان تا پایان هفته ادامه می یابد و کماکان انتظار بارش های پراکنده نیز وجود دارد، یادآور شد: بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: هرچند بارش ها در استان فراگیر و گسترده نیست اما به صورت محلی و نقطه ای می تواند شدت زیادی داشته باشد که این وضعیت موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد:‌ طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات نیز به جهت وقوع رعد و برق حضور نیابند.

سلطانی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز در استان تا آخر هفته جاری تغییر قابل ملاحظه ای روی نخواهد داد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۴ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۸ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۰ درجه،‌ سلطانیه ۱۴ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما